۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۵۴۰۱۱۵
امام جمعه موقت اصفهان:

معجزه تبیین حقایق عالم هستی از سوی قرآن نزد عموم مردم مغفول مانده است

حجت الاسلام و المسلمین میردامادی گفت: زمانی که هیچ کس از چگونگی مراحل تبدیل یک نطفه به انسان کامل خبر نداشت، قرآن تمام مراحل را تشریح کرده است؛ ولی عموم مردم از توجه به این معجزات قرآنی غافل هستند.
میردامادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی امشب که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: وقوع عجیب ترین وقایع به دلیل تکرار شدن نزد مردم عادی شده است.

وی در ادامه بررسی آیات خداشناسی افزود: مخلوقات هستی نمایان کننده قدرت لایزال و بی نهایت خداوند هستند؛ یکی از نشانه ها و آیات عظیم خداوند مراحلی است که جنین تا رسیدن به مراحله کامل شدن و تبدیل شدن به انسان کامل از نظر فیزیکی طی می کند.

حجت السلام والمسلمین میردامادی اظهار کرد: این همه عظمت در ایجاد یک انسان از ورود یک اسپرم و الحاق آن به یک تخمک مغفول واقع شده است، البته دلیلش این است که باردار شدن یک زن و زایمان فرزند در چشم مردم عادی شده و افراد از وقوع این همه مسائل عجیب اصلاً تعجب نمی کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به آیات دوازدهم تا چهاردهم سوره مؤمنون که می فرماید«وَلَقَدْ خَلَقْنَا الإنْسَانَ مِنْ سُلالَةٍ مِنْ طِینٍ ثُمَّ جَعَلْنَاهُ نُطْفَةً فِی قَرَارٍ مَکِینٍ ثُمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَةَ عَلَقَةً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَةَ مُضْغَةً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَةَ عِظَامًا فَکَسَوْنَا الْعِظَامَ لَحْمًا ثُمَّ أَنْشَأْنَاهُ خَلْقًا آخَرَ فَتَبَارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ» ابراز کرد: زمانی که هیچ کس از چگونگی مراحل تبدیل یک نطفه به انسان کامل خبر نداشت، قرآن تمام مراحل را تشریح فرموده است ولی عموم انسان از توجه به این معجزات قرآنی غافل هستند.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: دانشمندان می گویند در یک قطره از نطفه مرد، ده ها هزار اسپرم وجود دارد که تنها یکی از آن ها موفق می شود به سلول تخمک ملحق شود و انسان را ایجاد کند.

وی اضافه کرد: دو سلول جنسی مرد و زن بعد از الحاق به یکدیگر تبدیل به میلیاردها سلول می شوند که هر دسته به صورتی خاص بر اساس ژن پدر و مادر وظایف بدن را در اعضای مختلف به انجام می رسانند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی در پایان با بیان این که هیچ کس از حقیقت روح خبر ندارد، تبیین کرد: جسم انسان ها مغفول مانده است چه برسد به روح او که عظمتی دارد و هیچ کس از حقیقت آن خبر ندارد و هنوز کسی نتوانسته راجع به آن کلام متقنی بیان کند./867/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات