۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۵۴۱۲۸۵
با دستور رییس جمهور صورت گرفت؛

بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی سیستان و بلوچستان

آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی سیستان و بلوچستان با حضور رییس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس در سالن هلال زاهدان برگزار شد.
حسن روحانی رییس جمهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی سیستان و بلوچستان عصر امروز با حضور رییس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس در سالن هلال زاهدان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، در این آیین گفت: سیستان و بلوچستان هم به خاطر ترکیب جمعیتی و هم زیست مسالمت آمیز اقوام برای دولت اهمیت ویژه‌ای دارد؛ این مردم در تمام مسائل انقلاب و صحنه‌های سیاسی حضور چشمگیر داشته و همواره مرزبان خوبی برای شرق کشور بوده‌اند.

رییس جمهور یکی از افتخارات دولت را آب‌رسانی و برق‌رسانی به روستاها دانست و تصریح کرد: اجرای طرح‌هایی مانند آب شیرین کن برای حل معضل آب اقداماتی مهم بوده است؛ کشاورزان در مسیر خودکفایی کشور نقش پررنگی دارند و این جهت باید دست آنان را بوسید.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در کشارزی و دامداری استعدادهای خوبی دارد عنوان کرد: دولت تلاش می‌کند تا طرح آبیاری 46 هزار هکتار از اراضی سیستان را تا اوایل سال 98 به پایان برساند.

گفتنی است این طرح‌ها شامل دو طرح آب‌رسانی و یک طرح برق‌رسانی، هشت طرح کشاورزی، چهار طرح بهداشت و درمان، شش طرح راه‌سازی، پنج طرح مخابراتی، یک طرح گازرسانی و یک مسکن مددجویان بهزیستی است.

ارزش ریالی این طرح ها در مجموع 880 میلیارد تومان و ارزش دلاری آنها 390 میلیون دلار است.

در ابتدای این آیین وزیر نیرو، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر بهداشت و درمان، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون وزیر راه و شهرسازی، معاون وزیر نفت و رییس سازمان بهزیستی کشور گزارش خود را در خصوص اقدامات انجام شده در سیستان و بلوچستان به رییس جمهور ارائه کردند./831/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات