۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۵۴۱۸۰۵
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

ثمره وحدت اسلامی خنثی شدن نقشه‌های دشمنان است

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با اشاره به ثمرات وحدت و همدلی در جامعه گفت: افراد هر قدر در جامعه با یکدیگر وحدت و همدلی داشته باشند بهتر می‌توانند یکدیگر را در مسیر تبیین واقعیت اسلام تقویت کرده و نقشه‌های ضددینی و اسلامی دشمنان جامعه خود را خنثی کنند.
حجت الاسلام احمد نباتی

حجت الاسلام احمد نباتی معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به اهمیت وحدت گفت: وحدت یعنی یکدلی و یکرنگی، از این رو در عالم آفرینش هر نظامی با وحدت به مطلوب خود می‌رسد.

وی در ادامه با اشاره به تفرقه و اختلاف به عنوان عامل از بین‌ برنده اهداف عالی افزود: تفرقه و اختلاف همواره عامل خنثی‌ کننده اهداف عالی است در فرهنگ اسلامی که مسلمانان دارای یک پیامبر و کتاب و قبله هستند و با تمامی تفاوت‌های عقیدتی و فقهی دارای نقاط مشترک بالایی هستند معنا ندارد که قلوبشان از هم فاصله بگیرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در ادامه وجود نقاط مشترک مسلمانان را تضمین کننده یک زندگی مسالمت‌آمیز دانست و اظهار کرد: مسلمانان به جای بزرگ کردن نقاط اختلاف یکدیگر باید به نقاط اشتراک خود تکیه کنند و این طبیعی است هنگامی که نقاط اشتراک تقویت شود به موجب آن نقاط اشتراکی، با همدیگر زندگی خوب و مسالمت‌آمیز خواهند داشت.

وی در ادامه با اشاره به ثمرات وحدت و همدلی در جامعه خاطرنشان کرد: افراد هر قدر در جامعه با یکدیگر وحدت و همدلی داشته باشند بهتر می‌توانند یکدیگر را در مسیر تبیین واقعیت اسلام تقویت کنند و نقشه‌های ضددینی و اسلامی دشمنان جامعه خود را خنثی کنند.

حجت الاسلام نباتی در ادامه با اشاره به فرمایش خداوند متعال در قرآن کریم پیرامون وحدت داشتن مسلمانان با یکدیگر ابراز کرد: خداوند متعال در قرآن کریم به همه مسلمانان دستور می‌دهد که با محور قرار دادن اسلام و قرآن و هر وسیله وحدت‌آفرین به ریسمان الهی متمسک شده و وحدت و اتحاد خود را همیشه و در همه جا حفظ کنند.

وی در ادامه با اشاره به دعوت اهل‌بیت(ع) به سوی وحدت و اتحاد گفت: اهل‌بیت(ع) هم ما را دعوت به وحدت و یکدلی می‌کنند به عنوان نمونه در روایت آمده است که اهل‌بیت شیعیان را تشویق می‌کردند تا در نماز جماعت برادران اهل‌سنت شرکت کرده و با اشتیاق در صف نخست نمازشان بایستند و همواره در نماز جماعت حاضر شوند.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در ادامه اضافه کرد: مسلمانان با عمل خود به برادران اهل‌سنت می‌گویند که ما شما را قبول داشته و در صف نخست جماعت می‌ایستیم این کار وحدت‌آفرین آنقدر ارزشمند است که ثواب نماز خواندن در پشت رسول خدا را برای شیعیان به ارمغان دارد.

حجت الاسلام نباتی در ادامه با اشاره به نظر امام خمینی(ره) پیرامون وحدت و همدلی مسلمانان تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) در سال ۵۷ فرمودند ما با مسلمانان اهل تسنن یکی و واحد هستیم اگر کسی کلامی بگوید که موجب تفرقه بین ما مسلمان‌ها شود بدانید که یا جاهل است یا از کسانی هستند که می‌خواهند میان مسلمانان اختلاف بیندازند.

وی در پایان گفت: حضرت امام خمینی(ره) به عنوان یک فقیه وارسته دید بسیار روشنی نسبت به وحدت بین مسلمانان داشتند و به طور مسلم چنین دیدگاهی را به برکت تقوای الهی و انس با روایات اهل‌بیت(ع) و فهم عمیق از اسلام به دست آورده بودند./۸۷۳/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات