۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۵۴۱۸۹۸
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

تدبر در مفاهیم قرآن مقدمه عمل به آیات الهی است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: تدبر و آشنایی با مفاهیم قرآن مقدمه عمل به آموزه های آیات الهی است؛ اما اگر قرآن در جوامع اسلامی مهجور بماند عاقبتی جز تسلط مستکبران نخواهیم داشت.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امشب در اختتامیه دومین جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی آیات «ترنم آسمانی» در تبریز اظهار داشت: برگزاری این جشنواره نشان از نگاه عمیق دست‌اندرکاران به مکاتب مختلف هنری دارد. 
وی افزود: تواشیح همان آواز دینی است که موضوعاتی در ارتباط دعا یا مدح رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار علیهم السلام را در بر می گیرد؛ این هنر ارزشی همواره با مفاهیم ارزشی و آموزه های دین مبین اسلام توام بوده است؛ هر چند امروز بیشتر در زمینه مدح، ادعیه و مرثیه‌سرایی به کار می رود.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که در ارتباط با قرآن وظایف بسیار سنگینی بر عهده داریم، گفت: تدبر و آشنایی با مفاهیم قرآن مقدمه عمل به آموزه های آیات الهی است، اگر قرآن در جوامع اسلامی مهجور بماند؛ عاقبتی جز تسلط مستکبران نخواهیم داشت.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که به برکت انقلاب اسلامی امروز فرهنگ قرآن در سراسر کشور نهادینه شده است، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، متأسفانه قرآن بیشتر در شب‌های جمعه در گورستان‌ها قرائت می‌شد و گاه زینت‌بخش جهیزیه دختران دم‌بخت بوده است، اما امروز وضعیت با گذشته تفاوت‌هایی دارد.
وی با بیان این‌که قرآن باید در بطن جامعه پیاده شود، افزود: اگر جامعه قرآنی محقق شود، بسیاری از مشکلات در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... برطرف خواهد شد، مهجوریت قرآن در جوامع اسلامی دردی است که بزرگان دین همواره نسبت به آن هشدار داده اند.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن میلاد رسول گرامی اسلام افزود: باید رفتار و سیره آن حضرت در جامعه حاکم شود، حضرت محمد(ص) مظهر وحدت، برابری، برادری، صلح، مهربانی، نوع‌دوستی و رحمت هستند که این صفات باید الگوی جوامع بشری قرار گیرد./935/پ
۲۰۲/ب۲

 

ارسال نظرات