۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۵۴۳۸۸۴
آیت الله نعیم آبادی:

دانشگاه ها برای رفع معضلات شهري هرمزگان چاره اندیشی کنند

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه باید دانشگاه ها برای رفع معضلات شهري هرمزگان چاره اندیشی کنند، گفت: به عنوان نمونه می توان با تجهیز خورها به قايق و لايروبي، كانونی را برای تفريح مردم فراهم کرد.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس٬ امروز در ديدار با رؤساي دانشگاه و دانشجويان دانشگاه هاي استان، پژوهش ژرف و مبتنی بر خردورزی را محور توسعه در هر جامعه ای خواند و گفت: دانشگاه صرفا مکان آموزشی نیست بلکه همه محیط پیرامون و اعمال روزمره نیز باید بر اساس تفکر و دانش باشد.

وی در ادامه، پژوهش را نتيجه تفکر ژرف عنوان کرد و با تاکید بر اینکه باید انديشيدن را در دانشگاه فعال كنيم افزود: احسان به معناي انجام  دادن کارهای خوب است بنابراین می توان پژوهش را استفاده از فرهنگ احسان در دانش معنا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، خطاب به دانشجویان تاکید کرد: در راستای کاهش و رفع مشكلات شهر بندرعباس و استان اندیشه کنید و فکری جدید ارائه دهید، چه بسا ايده اي در ذهن شما دانشجويان باشد كه نجات دهنده استان باشد.

آیت الله نعیم آبادی در ادامه با اشاره به ظرفیت های بسیار غنی در هرمزگان و با تاکید بر اینکه ايده استفاده از دريا براي حمل و نقل شهري يك تير و دو نشان است  ابراز داشت: اجرای این ایده، هم برای مردم تفریح به ارمغان می آورد و هم از بوی متعفن خورها خلاص می شویم.

وی گفت: ١٠ سال پيش ايده خورها را مطرح كردم، می توان با تجهیز خورها به قايق و لايروبي، كانونی را برای تفريح مردم فراهم کرد؛ بنابراین دانشگاه باید به كمك معضلات شهري استان بشتابد.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود بر رعایت قانون تاکید موکد  داشت و گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام راحل فرموده اند: اگر می‌خواهید از صحنه بیرون‌ تان نکنند، قانون را بپذیرند، به عبارتی جامعه بی‌ قانون، آرام‌ آرام از صحنه خارج می‌ شود.

آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه اگر سنگر نماز جمعه از قانون حمايت نكند پس چه كسي حمايت كند ادامه داد: درصورت رواج قانون شكني، ديگر سنگ روي سنگ بند نمي شود.

وی با خطرناک خواندن بی‌قانونی، عدم رعایت قانون را به معنای خروج تدریجی از صحنه دانست./۸۵۱/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات