۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۵۴۳۹۴۴
مدیر حوزه علمیه چالوس:

آرمان های انقلاب، نقطه اشتراک وحدت حوزه و دانشگاه است

مدیر حوزه علمیه چالوس با تأکید براین که آرمان های ارزشمند انقلاب اسلامی نقطه اشتراک وحدت حوزه و دانشگاه است و این دو مرکز علمی را به سوی هم می کشاند، گفت: حوزه و دانشگاه نیز از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کردند برای حفظ و حراست از انقلاب، همگام باشند.
مدیر حوزه علمیه امام صادق چالوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام حسن اسفندیاری، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) چالوس امروز همزمان با سالروز وحدت حوزه و دانشگاه با نشست مشترکی با مسؤولان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان با بیان این که حوزه و دانشگاه از جمله مهم ترین و اثرگذارترین ارکان علمی کشور محسوب می شوند، گفت: حضور اثرگذار این رو مجموعه در عرصه های مختلف انقلاب موجب پیشرفت کشور در دهه های اخیر شده است.

وی با بیان این که حوزه های علمیه در طول تاریخ رسالت پرورش حافظان و منادیان دین الهی را عهده دار بوده اند، افزود: دانشگاه نیز به عنوان مرکز رشد و گسترش علم و دانش روز وظیفه مهمی در فراهم آوردن بسترهای لازم برای رونق علمی و پیشرفت کشور را عهده دار هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه و دانشگاه همواره در معرض هجمه ها و توطئه های دشمنان قرار داشته اند، خاطرنشان کرد: هم در قبل و هم بعد از پیروزی نهضت امام راحل این دو مرکز علمی مهم کشور هدف آماج توطئه ها و دشمنی های بدخواهان انقلاب قرار داشتند.

حجت الاسلام اسفندیاری با بیان این که نخستین جرقه های نهضت انقلاب اسلامی از حوزه های علمیه و با رهبری امام راحل زده شد، تصریح کرد: در مسیر راه نیز دانشگاهیان همراه با رهبری نهضت، توانستند انقلاب را به پیروزی برسانند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) چالوس با اشاره به این که اگر وحدت و همگرایی حوزه و دانشگاه نبود نهضت انقلاب اسلامی به پیروزی نمی رسید، خاطرنشان کرد: همراهی حوزویان و دانشگاهیان برای تحقق آرمان های متعالی امام خمینی(ره) موجب پیروزی آن نهضت عظیم و الهی شد.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره دغدغه وحدت حوزه و دانشگاه را داشتند، تصریح کرد: به همین منظور سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح، روحانی انقلابی و با بصیرت را به همین عنوان نامگذاری کردند.

حجت الاسلام اسفندیاری با تأکید براین که حوزه و دانشگاه باید به دنبال یک وحدت فراگیر و عملی باشند، خاطرنشان کرد: به طور حتم یکی از رویش های ارزشمند انقلاب اسلامی را می توان نزدیکی و وحدت این دو مرکز مهم علمی و دینی کشور دانست.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که با اشاره به این که البته تا رسیدن به یک وحدت فراگیر کمی فاصله داریم، بیان داشت: متأسفانه نشست های مشترک میان حوزه و دانشگاه تنها به سالروز نامگذاری این روز تبدیل شده که برایث رسیدن به یک وحدت عملی نباید به برگزاری چند نشست و همایش نمایشی اکتفا کرد.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) چالوس بر ضرورت اجرای برنامه های مشترک میان حوزه و دانشگاه برای ارتباط و تعامل بیشتر میان این دو مرکز علمی کشور تأکید کرد و گفت: اساتید حوزه و دانشگاه در طول سال با تعامل بیشتر در جهت اجرای برنامه های مشترک حرکت کنند.

وی با تأکید براین که حوزه و دانشگاه برای تحقق آرمان های متعالی انقلاب و نظام اسلامی باید در یک مسیر گام بردارند، تصریح کرد: متأسفانه دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی همواره تلاش کردند به منظور ضربه زدن به نظام اسلامی، حوزه و دانشگاه را از این آرمان ها دور کنند.

حجت الاسلام اسفندیاری با تأکید براین که آرمان های ارزشمند انقلاب اسلامی نقطه اشتراک وحدت حوزه و دانشگاه است و این دو مرکز علمی را به سوی هم می کشاند، خاطرنشان کرد: حوزه و دانشگاه نیز از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کردند برای حفظ و حراست از انقلاب، همگام باشند.

وی با اشاره به این که با نگاهی به تاریخ می توانیم به نفش ارزنده و اثرگذار حوزه های علمیه و عالمان دینی را به خوبی دریابیم، گفت: حوزه و روحانیت همواره رهبری و هدایت جامعه دینی را عهده دار بودند و در مقابله با ظلم و استبداد پیشاپیش عموم جامعه حرکت می کردند.

حجت الاسلام اسفندیاری با بیان این که روحانیان و دانشجویان در مبارزه با ظلم ستمشاهی پیشگام بودند و در جهت پیروزی انقلاب اسلامی همصدا و همگام بودند، گفت: این دو قشر اثرگذار جامعه اسلامی با درک شرایط موجود نقش خود را در انقلاب و نظام اسلامی حفظ کردند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات