۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۵۴۴۰۹۶
آیت الله نوری همدانی:

اختلاف افکنی راهبرد استکبار برای ضربه به امت اسلام است

حضرت آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: دشمنان اسلام و نظام سعی بر اختلاف افکنی دارند تا به مسلمانان ضربه بزنند اما علمای بیدار اسلام نباید اجازه دهند.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب شیعه و سنی بسیجی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به آیه 29 سوره فتح گفت: وحدت و صمیمیت میان مردم از برکات انقلاب است و دشمنان اسلام و نظام همیشه سعی می کنند میان ما اختلاف ایجاد کنند تا ایجاد ضعف کنند و عالم اسلام  شود اما علمای بیدار اسلام در همه زمان ها وحدت خود را حفظ کرده اند.

این مرجع تقلید ادامه داد: این انقلاب ادامه راه پیامبراکرم(ص) است و در این راه وحدت، اتحاد و انسجام مهم ترین رکن است به گونه ای که عزت و قدرت اسلام در وحدت و اتحاد گنجانده می شود بنابراین هر میزانی که ما با هم باشیم و صمیمیت میان ما وجود داشته باشد به همان اندازه برای اسلام عزت ایجاد می شود.

وی به آیاتی از سوره آل عمران اشاره کرد و افزود: پیامبران از جانب خداوند آمده اند تا برای مردم زندگی توأم با عدالت، آسایش، رفاه و عدالت فراهم کنند و روشن است که پیامبران به تنهایی قادر به انجام دادن کارها نیستند و تلاش می کردند که مردم را با خود هماهنگ سازند و پس از آن به مقابله دشمنان می رفتند و مسأله همراهی با پیامبران، الهی و دارای قداست دینی است.

وی اضافه کرد: پیامبران وظایف مهمی داشته اند که یکی از آنها برخورد با دشمنان و کفار است اما باید توجه داشت که پیامبران به تنهایی در میدان جنگ حاضر نمی شدند بلکه علما و فقها همیشه  در حرکت ها و جنگ ها به همراه پیامبران بوده اند وبه همین دلیل خداوند در دنیا به آنها عزت و در آخرت ثواب اخروی داده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: اهل تسنن نیز همانند دیگران برای انقلاب قدم برداشته اند و کمک کردند تا انقلاب پیروز شود؛ ما در هر شهر و روستایی که قدم می گذاریم نام و یاد شهدا مشاهده می شود و پیام آنها این است که با وحدت و اتحاد به مسیر خود ادامه دهیم.

وی با اشاره به فتنه 88 گفت: فتنه همواره از سوی دشمن وجود دارد اما شکل ها تغییر می کنند و باید توجه داشت که دشمن درهیچ زمانی آرام نیست.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که در گذشته علمای اهل سنت وشیعه در یک حوزه تحصیل می کرده اند، اظهار کرد: امام صادق(ع) چهار هزار شاگرد داشته است که در میان آنها هم از اهل تسنن و هم تشیع یافت می شود و هرچه ما با یکدیگر اتحاد داشته باشیم قدرتمان نیز بیشتر است و هر میزان اختلاف داشته باشیم دشمن از آن استفاده می کند.

وی ادامه داد: دشمن تلاش می کند که به شکل های مختلف میان ما اختلاف ایجاد کند اما ما باید هوشیار باشیم؛ یک ساختمان از قسمت های مختلف ایجاد شده است که با یکدیگر ارتباط دارند و پیامبر اکرم(ص) بنای جامعه اسلامی را مانند یک ساختمان می داند و می گوید همان گونه که اقسام یک ساختمان با یکدیگر ارتباط دارند شما نیز با یکدیگر ارتباط داشته باشید تا قدرتمند باشید./1324/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات