۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۵۴۴۷۰۴
سرپرست اداره اوقاف و امور خيريه كاشان خبر داد؛

نخستين وقف حق التبليغ مبلغان زبان دان در كاشان

سرپرست اداره اوقاف و امور خيريه كاشان از نخستين وقف حق التبليغ مبلغان زبان دان به ارزش يک ميليارد و پانصد ميليون ريال خبر داد.
حافظيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، مهدي حافظيان بعد از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: واقف خير انديشي در كاشان كه نخواست نام او فاش شود، ششدانگ يک باب منزل مسکوني به مساحت ۱۷۸متر مربع را به ارزش يک ميليارد و پانصد ميليون ريال واقع در خيابان امام خميني(ره)کاشان وقف كرد.

وي با اشاره به اينكه اين نخستين وقف براي تبليغ دين اسلام و مذهب اهل بيت (ع) براي گردشگران خارجي است كه در کاشان به ثبت مي رسد، افزود: اين واقف خيرانديش که نخواست نامي از او ذکر شود، با همکاري انجمن ياوران وقف کاشان و با مراجعه به اداره اوقاف و امور خيريه کاشان وقف با ارزشي را از خود به جا گذاشت.

حافظيان گفت: اين واقف خيرانديش با اين وقف اعلام كرده است، درآمد حاصل از آن صرف امور مرتبط با حق التبليغ مبلغان مسلط به زبانهاي خارجي کاشان، هداياي ويژه گردشگران خارجي، برگزاري نمايشگاه هاي مرتبط، چاپ کتاب و بروشور و هزينه هاي رفت و آمد مبلغان و ساير امور مرتبط با تبليغ ديني براي گردشگران خارجي شود.

وي يادآور شد: در ماه هاي زيادي از سال مبلغان زبان دان که مسلط به زبانهاي خارجي هستند با حضور خود در بقاع متبرکه و اماکن تاريخي کاشان ضمن ميزباني از گردشگران خارجي به تبليغ دين اسلام اهتمام ويژه دارند که تا کنون با استقبال خوب گردشگران رو به رو شده است.

لازم به ذكر است، شهرستان کاشان داراي ۲۲۶۹ موقوفه و۸۳۰۳ رقبه است که اين موقوفه با ارزش نيز به اين آمار اضافه مي شود./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات