۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۵۴۴۷۳۱
عضو ارشد حزب الله:

جنایت‌های عربستان دل قدس را به درد می‌آورد

عضو شورای مرکزی حزب الله با محکومیت جنایت های عربستان گفت: جنایت‌های عربستان دل قدس را به درد آورده است.
شیخ نبیل قاووق معاون رییس اجرایی حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان در مراسمی که در منطقه کونین جنوبی برگزار شد، گفت: سیاست عربستان امروزه مانعی در برابر قدرت و وحدت اعراب برای یاری قدس و فلسطین است. آنچه درد قدس را می افزاید هتک حرمت ها در یمن با عنوان حرمین شریفین به شمار می آید که دل قدس را به درد می آورد.

وی افزود: خنجر عادی سازی روابط سعودی با رژیم صهیونیستی در روزهایی که فشار شدیدی علیه قدس به راه افتاده است، امت عربی و اسلامی را دردناک ساخته و خنجری بر کرامت و قدس امت محسوب می شود.

عضو ارشد مقاومت تصریح کرد: اگر بخواهیم بیشترین دولتی که در سال 2017 به جنایت و تهدید انسانیت پرداخت را معرفی کنیم باید از کشوری نام ببریم که محاصره و فاجعه های بزرگی در یمن به راه انداخت.

وی اظهار داشت که 15 میلیون شهروند عرب مسلمان در معرض گرسنگی و میلیون ها تن در معرض بیماری کولیرا و هزاران کودک بر اثر بمباران جنگنده های سعودی کشته شده اند. بزرگترین محاصره و گرسنگی و شنیع ترین دشمنی در سال 2017 از سوی عربستان و با عنوان حرمین شریفین علیه یمن صورت گرفته است.

حجت الاسلام قاووق با تأکید بر اینکه این اسلام با اسلام حضرت محمد(ص) کاملا فاصله دارد، ادامه داد: آیا این اسلام معتدل است؟ آیا اسلام حضرت محمد(ص) ما را به سوی مهربانی با ترامپ و رژیم صهیونیستی و فشار و جنایت علیه فقیران و مستضعفان یمنی سوق می دهد؟

وی امید کنونی امت اسلامی را نیروهای مقاومت خواند و تأکید کرد: امت اسلامی هیچ اعتمادی به پادشاهان و امیران و نشست های آنان ندارد بلکه به اراده و سلاح نیروهای مقاومت و وعده صادق رهبر آن یعنی سید حسن نصرالله چشم دوخته است.

عضو شورای مرکزی حزب الله اظهار داشت: اسرائیل با افتخار می گوید که ضعیف ترین واکنش به تصمیم ترامپ علیه قدس از سوی کشور حرمین شریفین صورت گرفته است چرا که همایش ها هیچ تغییری در معادلات انجام نخواهد داد بلکه استراتژی مقاومت در ترسیم معادله جدید در فلسطین نقش دارد.

وی با اشاره به اینکه مسؤولیت حزب الله در یاری قدس و فلسطین و کرامت امت کاملا جدی است و همچنان در خط مقدم دفاع از فلسطین قرار دارد، گفت: امت اسلامی امروزه به دو محور ذلت و خواری فلسطین و یاری فلسطین مبدل شده که حزب الله در محور دوم حضور دارد و اجازه ذلت قدس و فلسطین را نمی دهد. پیروزی های بدست آمده در عراق و سوریه سبب تحکیم قدرت مقاومت در مقابله با خطر صهیونیستی شده است./980/ب902/د

ارسال نظرات