۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۵۴۵۰۶۷
همزمان با میلاد امام حسن عسکری؛

مراسم روز پژوهش در مدرسه علمیه حضرت خدیجه ام‌المؤمنین برگزار شد

در سالروز میلاد با سعادت امام حسن عسکری(ع) مراسم روز پژوهش در مدرسه علمیه حضرت خدیجه ام‌المؤمنین(س) با سخنرانی مدیر مدرسه علمیه دارالسلام برگزار شد.
حجت الاسلا پژوهش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در سالروز میلاد با سعادت امام حسن عسکری(ع) مراسم روز پژوهش ظهر امروز در مدرسه علمیه حضرت خدیجه ام‌المؤمنین(س) با سخنرانی حجت الاسلام حسین اسکندری مدیر مدرسه علمیه دارالسلام برگزارشد.

مدیر مدرسه علمیه دارالسلام در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت خدیجه ام‌المؤمنین(س) ضمن تبریک به مناسبت میلاد با عظمت امام حسن عسکری (ع) با اشاره به روایتی از این امام بزرگوار، گفت: در روایات آمده که امام حسن عسکری (ع) به یکی از شیعیان فرمودند شما را به تقوای الهی، پرهیز در دین، کوشش در راه خدا، راستگویی و ادای امانت در مورد هر کسی که امانتی از نیک و بد به شما سپرده، سجده طولانی و همسایه داری سفارش می‌کنم زیرا جدم حضرت محمد(ص) برای این امور به رسالت مبعوث شد.

حجت الاسلام اسکندری با بیان اینکه هر انسانی باید امانتدار باشد، ابراز داشت: وقتی فردی برای طلبگی اقدام می‌کند قلب امام زمان(ع) از این امر خوشحال می‌شود؛ یکی از خصوصیت‌های طلبه امانت داری است.

وی در پایان با اشاره به اهمیت پژوهش از نگاه ائمه معصومین(ع) و آثار آن، اظهار داشت: امام علی (ع) درباره پژوهش می‌فرماید هیچ کرداری بهتر از پژوهش نیست.

شایان ذکر است؛ در کارگاه یک روزه پژوهشی طلاب مدرسه علمیه حضرت خدیجه ام‌المؤمنین(س)، مقالاتی درخصوص زندگی امام حسن عسکری(ع) ارائه شد و در پایان از پژوهشگران برتر تجلیل به عمل آمد./966/پ203/ب1

ارسال نظرات