۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۵۴۶۱۴۳

گزارش روزنامه عربی از تلاش کشورهای غربی برای برهم زدن امنیت ایران

یک روزنامه فرامنطقه ای عرب زبان چاپ لندن، اغشاشات اخیر ایران را توطئه ای دانست که با هدف ایجاد بی ثباتی امنیتی در این کشور اجرا شد.
صحنه ای از خرابکاری اغتشاش گران در ایران

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه الرای الیوم  طی مقاله ای به حوادث هفته  گذشته ایران پرداخت و نوشت: اگرما بخواهیم  ناآرامی های اخیر ایران را بهتر بفهمیم، باید به گذشته برگردیم، هنگامی که محمد بن سلمان ولعیهد عربستان به صراحت اعلام کرد ما جنگ و آشوب را به درون ایران می کشانیم.  ما آتش زیر خاکستر را فروزان می کنیم.

همچنین طرح های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران را نباید نادیده گرفت. بویژه از هنگامی که دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا وارد کاخ سفید شده است.

این طرح ها یعنی به آشوب کشیدن ایران تا هفته گذشته مسکوت مانده بود. لذا ناآرامی های اخیر در چند شهر ایران انقلاب نیست، همانطوی که بعضی ها فکر می کنند، بلکه ادامه توطئه هایی است که علیه دولت های اسلامی یکی پس از دیگری به اجراء گذشته می شوند. این توطئه ها را تحت عنوان بحران های داخلی ( اقتصادی، فساد...) راه اندازی می کنند و همراه آن، شعارهایی همچون  آزادی و کرامت انسانی سر می دهند تا احساسات مردم تحریک می شود و آنان علیه دولت هایشان قیام کنند.

تلاشی برای بی ثباتی امنیتی

نویسنده در مقاله خود تصریح کرد: حوادث هفته گذشته در ایران تلاشی برای ایجاد بی ثباتی در امنیت این کشور بود.  این اقدام با هدف آن صورت گرفت که نگاه مسلمانان را از مسأله قدس و آرمان های فلسطین منحرف سازد تا در سایه آن بتوانند قوانینی برای یهودی سازی قدس یکی پس از دیگری تصویب کنند. قوانین یهودی سازی قدس از طریق مذاکراه با فلسطینیان حاصل نشده بود بلکه از طریق قلدرمابی همیشگی صهونیست ها به تصویب رسیده است. تصویب این قوانین با مخالفت شورای امنیت یا سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر مواجه نشد. این درحالی است که سازمان های مزبور همواره ایران را متهم به نقض حقوق بشر می کنند. اکنون این سؤال مطرح است چرا سازمان های حقوق بشر تاکنون نشستی درباره وضعیت انسانی و حقوق بشر در یمن، لیبی، سومالی، سودان و فلسطین برگزار نکرده اند؟ این درحالی است که کشورهای مزبور حقوق بشر به طرز وحشتناکی نقض می شود.

فوزی بن یونس بن حدید ائتلاف عربستان با رژیم صهیونیستی و آمریکا را جهانیان زشت دانست و نوشت: امروز عربستان کلید جهان اسلام را به ترامپ و نتانیاهو تسلیم  کرده و با یمن به جنگ برخاسته و در کسب رضایت دشمنان گوی سبقت را ربوده است. محمد بن سلمان دست به کارهایی زد که پیش از او هیچ یک از حاکمان عربستان مرتکب آن نشده اند. 

وی در پایان نوشت: ولیعهد عربستان در مسیر هلاکت خودش گام بر می دارد. هرکس بهر دیگری چاه بکند سرانجام در آن خواهد افتاد. عربستان سعودی همچون دیگر کشورها  از شعله ور شدن قیام مردمی به دور نیست. از این قیام گریزی نیست. این قیام ممکن است امروز شعله ور شود یا فردا./۸۴۷/ب۱۰۱/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات