۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۵۴۹۳۰۵
رییس ستاد گرامیداشت دهه فجر آذربایجان‌شرقی:

انقلاب اسلامی مختص قشر خاصی از جامعه نیست

حجت الاسلام تقی‌زاده گفت: انقلاب اسلامی مختص قشر خاصی از جامعه نیست و عده‌ای نمی‌توانند در این عرصه انحصاری برخورد کنند.
حجت‌الاسلام حسین ‌تقی زاده، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان‌شرقی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسین تقی زاده، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی امروز در نشست ستاد گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی، اظهار داشت: تبریز و آذربایجان همواره در طول تاریخ پیشگام در نهضت ظلم‌ستیزی و آزادی‌بخش ملت ایران بوده است.

وی با بیان این‌که مردم تبریز از پیشگامان مبارزات مردم ایران در پیروزی انقلاب اسلامی و برکندن ریشه ظلم و ستم رژیم ستمشاهی بودند، خاطرنشان کرد: محققان و اندیشمندان سیاسی همگی اذعان دارند که پیروزی انقلاب اسلامی بدون قیام خونین مردم تبریز در 29 بهمن سال 1356 ممکن نبود.

حجت الاسلام تقی‌زاده با اشاره به این‌که ویژه برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در آذربایجان همواره منتهی به سالروز قیام 29 بهمن تبریز می‌شود، گفت: مردم صاحب اصلی انقلاب هستند و برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر نیز باید با محوریت مردم برگزار شود، چراکه اثرگذاری بیشتر و عمیق‌تری خواهد داشت.

رییس ستاد گرامیداشت دهه فجر آذربایجان‌شرقی بر لزوم مشارکت تمامی کمیته های ستاد برای افزایش مشارکت مردم در برنامه های دهه فجر تاکید کرد و اظهار داشت: احیای جایگاه حقیقی مساجد همچون سال های نخست پیروزی انقلاب اسلامی و استفاده حداکثری از ظرفیت مدارس در ایام الله دهه فجر ضرورت دارد.

وی خواستار هم افزایی برای برگزاری باشکوه برنامه های گرامیداشت دهه فجر شد و افزود: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل نوجوان و جوان باید با بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری باشد، تصویرسازی تبیینی و تطبیقی وضعیت جامعه در دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی و قبل از آن ضرورت دارد.

حجت الاسلام تقی‌زاده بر لزوم بهره مندی از ظرفیت قشر بانوان در صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی تأکید کرد و افزود: تمامی اقشار جامعه به نوعی در پیروزی این نهضت دینی سهیم بوده‌اند، به عبارت دیگر انقلاب اسلامی مختص قشر خاصی از جامعه نیست و عده‌ای نمی‌توانند در این عرصه انحصاری برخورد کنند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که دهه فجر فرصت مغتنمی برای تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران و بازخوانی حقایق تاریخی قبل و بعد از انقلاب است، گفت: همه باید تلاش بی وقفه برای انتقال میراث انقلاب به نسل حاضر و نسل های آینده داشته باشیم./935/پ203/ب1

ارسال نظرات