۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۵۵۱۹۲۰
مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی:

نماز جمعه مظهر پشتیبانی امت اسلامی از نظام دینی است

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: نماز جمعه بیانگر ماهیت اجتماعی و سیاسی نظام اسلامی و مظهر پشتیبانی امت اسلامی از حکومت عدل و قسط و تأیید اعمال مسؤولان حکومت اسلامی است.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین عابدینی، مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، امروز در جمع فعالان ستاد نماز جمعه، اظهار کرد: نقش ائمه جمعه در جامعه اسلامی نقش کلیدی و اساسی است.

وی افزود: هر جمعه توده عظیمی از مسلمانان برای ادای نماز جمعه گرد هم می‌آیند. این نماز بیانگر ماهیت اجتماعی و سیاسی نظام اسلامی و مظهر پشتیبانی امت اسلامی از حکومت عدل و قسط و تأیید اعمال مسؤولان حکومت اسلامی است.

حجت‌الاسلام عابدینی اضافه کرد: تحول نسل جامعه امروز و پدید آمدن نسل سوم که باورها و یافته‌هایش با نسل انقلاب متفاوت است، نیازمند کار فرهنگی بیشتر است.

وی ادامه داد: در این راستا ارتباط ارگانیک و مستمر و برنامه‌ریزی‌شده کانون خانواده، مساجد، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها که پایگاه‌های اصلی انقلاب بودند در دستیابی به آرمان‌های فرهنگی و تربیتی مؤثر بوده و بسیاری از مشکلات انتقال ارزش‌ها به نسل جدید را حل می‌کند.

حجت‌الاسلام عابدینی تصریح کرد: با کار فرهنگی درست و دقیق آن هم به‌صورت جهادی و انقلابی می‌توان آسیب‌های اجتماعی را کاهش داد.

وی خاطرنشان کرد: نهادهای فرهنگی و مذهبی در تمامی مناسبت‌های فرهنگی و ساماندهی امور فرهنگی، قرآنی و تبلیغی با برنامه‌ریزی مناسب نقش بسزایی ایفا کرده و در آینده نیز با رهنمودهای علما ازجمله ائمه جمعه می‌توانند نقش بسزایی در ترویج فرهنگ ناب اسلامی در سطح جامعه داشته باشند.

حجت‌الاسلام عابدینی اظهار کرد: خدمت به خلق بهترین سرمایه بشریت است؛ ازاین‌رو اقامه نماز جمعه و جماعت، برگزاری کلاس‌های فرهنگی دینی برای آگاه‌سازی جوانان، برگزاری جلسه پرسش و پاسخ مسائل شرعی و مسائل روز و برگزاری مراسم ملی مذهبی از مهم‌ترین وظایف نهادهای فرهنگی و مذهبی است./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات