۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۵۵۲۱۱۲

نسخه الکترونیکی جلد دوم کتاب «فرهنگ نامه مؤلفان اسلامی» منتشر شد

نسخه الکترونیکی جلد دوم کتاب «فرهنگ نامه مؤلفان اسلامی» (قرن چهارم هجری) در قالب کتابخوان همراه پژوهان منتشر شد.
کتاب «فرهنگ نامه مؤلفان اسلامی»

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی جلد دوم کتاب «فرهنگ نامه مؤلفان اسلامی»(قرن چهارم هجری) اظهار داشت: کتاب پیش رو شناسنامه علمی فرهیختگان و دانشمندان قرن چهارم هجری است که در حوزه تمدن اسلامی، اثری علمی پدید آورده و در شکوفایی فرهنگ و تمدن اسلامی و انتقال آن به نسل‌های آینده نقش آفریده‌اند.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: با اینکه در معرفی این نویسندگان به ابعاد مختلف شخصیتی آنان توجه شده، دیدگاه علمی - فرهنگی‌شان نمود بیشتری یافته است.

وی تصریح کرد: در اثر حاضر زیر نام و نسب هر نویسنده به اطلاعات زیستی‌ چون خاستگاه، تاریخ و ولادت، دوران دانش آموختگی، سفرهای علمی، برخی استادان و شاگردان. فعالیت‌های سیاسی - اجتماعی، تاریخ درگذشت اشارت و در نهایت از کتاب‌ها و آثار علمی وی یاد شده است.

پهلوانی گفت: این معرفی‌نامه بر پایه داده‌های موجود در منابع شکل گرفته است؛ از این رو در مواردی که گزارش منابع اندک و مختصر بوده به ثبت نام و اثر نویسنده بسنده شده است.

وی به معرفی این کتاب پرداخت و افزود: این کتاب نوشته گروهی از محققان و در پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه شده و در انتشارات این پژوهشگاه به چاپ رسیده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اظهار داشت: جلد دوم کتاب «فرهنگ نامه مؤلفان اسلامی» با 519 صفحه به زبان فارسی و به قیمت 420000 ریال در سال 1396 منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید و ویندوز به قیمت 85000 ریال منتشر کرده است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره مند شوند./۸۲۲/ ت ۳۰۳/ش

ارسال نظرات