۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۵۵۲۵۵۸
مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد آذربایجان غربی خبر داد؛

ارومیه نخستین شهر مجهز به سیستم هوشمند اطلاع رسانی در مساجد

مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد آذربایجان غربی، ارومیه را نخستین شهر مجهز به سیستم اطلاع رسانی در مساجد معرفی کرد و گفت: در حال حاضر ۵ مسجد در ارومیه تحت پوشش شبکه سام است.
حجت الاسلام خانبابایی

حجت الاسلام محمد خانبابایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، از راه اندازی سیستم هوشمند اطلاع رسانی در مساجد(سام) خبر داد و اظهار کرد: سیستم اطلاع رسانی هوشمند برای نخستین بار در کشور در راستای بهره گیری از فناوری اطلاعات در حوزه های دینی، فرهنگی و اجتماعی و با هدف حفظ و ارتقای کیفیت مدیریت مساجد و جلوگیری از اتلاف هزینه های چاپ و نصب بنرها و اعلامیه های تسلیت در مجالس ترحیم، کمک به محیط زیست از طریق کاهش مصرف بنرهای پلاستیکی و نیز کمک به هزینه های مالی مساجد طراحی و راه اندازی شده است.

وی اداممه داد: این سیستم که یک شبکه الکترونیکی به هم پیوسته و متشکل از نمایشگرهای بزرگ است که از سوی نرم افزارهای هوشمند مدیریت شده و اعلامیه های تسلیت شهروندان و برنامه های ویژه مراسمات را به آسانی و با کیفیت مناسب به نمایش در می آورد.

مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد آذربایجان غربی با بیان اینکه شهر ارومیه آغازگر هوشمندسازی اطلاع رسانی مساجد در کشور است، اعلام کرد: در حال حاضر پنج مسجد شهرستان ارومیه شامل مسجد قبا واقع در خیابان شهید بهشتی (دانشکده)، مسجد الرسول (ع) واقع در خیابان مولوی، مسجد علی ابن موسی الرضا (ع) خیابان محراب، مسجد بنی هاشم واقع در چهار راه ولیعصر و مسجد امام حسین (ع) واقع در خیابان بهداری تحت پوشش شبکه سام هستند.

حجت الاسلام خانبابایی از راه اندازی شبکه سام در پنج مسجد دیگر ارومیه تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: در تلاش هستیم 30 مسجد در شهرستان های استان نیز تا پایان امسال به شبکه سام متصل شود.

وی خاطرنشان کرد: درآمد حاصل از شبکه سام صرف کمک به مسجد تحت پوشش شبکه، امور خیریه تحت نظر دفتر رسیدگی به امور مساجد و  هزینه های توسعه و نگهداری شبکه می شود.

حجت الاسلام خانبابایی گسترش سیستم اطلاع رسانی مساجد را نیازمند فرهنگسازی دانست و تصریح کرد: در این راستا با روابط عمومی های استانداری، شهرداری و همچنین دفاتر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی رایزنی شده است تا  برای کمک به رشد شهر هوشمند ارومیه و کمک به حفظ محیط زیست و ارتقای بهره وری، به جای ارسال تابلو و بنرهای پلاستیکی به مساجد برگزیده تحت پوشش شبکه، برای اعلام تسلیت و همدردی، از سیستم سام استفاده کنند.

وی اظهار کرد: شهروندان می توانند به آسانی از دو طریق وبسایت سیستم و یا اپلیکیشن موبایل نسبت به انتخاب مجلس ترحیم مورد نظر خود اقدام و آگهی مورد نظر خود را از بین چندین الگوی موجود برگزیده و ارسال کنند تا بر روی نمایشگرهای مسجد به نمایش در آید.

مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد آرذربایجان غربی در پایان گفت: هزینه پیام تسلیت بر اساس نوع طرح و پیام بین 15 تا 60 هزار تومان متغیر است./۹۳۶/پ203/ب1

ارسال نظرات