۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۵۵۲۹۱۲
در راستای تربیت دینی دانش آموزان صورت می گیرد؛

اقامه نماز جماعت در ۳۰۰ مدرسه استان چهارمحال و بختیاری از سوی روحانیان اعزامی

معاون تبلیغ حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در حال حاضر در بیش از یک هزار مدرسه این استان نماز جماعت برگزار می شود، گفت: تنها در ۳۰۰ مدرسه استان نماز جماعت از سوی روحانیان اقامه می شود؛ باید ساز و کاری برای حضور مستمر طلاب در مدارس دیده شود.
محمدحسین مردانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام محمدحسین مردانی، معاون تبلیغ حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در نشست جمع بندی ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش این استان که با حضور مسؤولان کشوری به میزبانی شهرکرد برگزار شد، با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش تصریح کرد: آینده کشور با آموزش و پرورش ارتباط مستقیم دارد؛ باید از ظرفیت بزرگترین نیروی جوان کشور در راستای نشر معارف دینی نهایت استفاده را انجام دهیم.

وی با اشاره به نقش بی بدلیل معلمان در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان تصریح کرد: اگر ساز و کار حضور روحانیت در مدارس آموزش و پرورش جنبه قانونی و دستوری به خود بگیرد، به یقین همه امور آموزشی، اخلاقی و تذبیتی مدارس رشد پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام مردانی با اشاره به اینکه در حال حاضر در بیش از یک هزار مدرسه این استان نماز جماعت برگزار می شود، ابراز کرد: تنها در 300 مدرسه استان نماز جماعت از سوی روحانیان اقامه می شود؛ باید ساز و کاری برای حضور مستمر طلاب در مدارس دیده شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه انتظارات از حوزه های علمیه بسیار بالا است، افزود: همه دستگاه ها فقط از حوزه مطالبه می کنند و این چیز بدی نیست اما باید بدانیم که این مطالبه گری باید دوسویه باشد؛ بسیاری از مطالبات حوزه بی پاسخ مانده و اگر می خواهیم رشد و پویایی همه جانبه باشد، باید به خواسته های حوزویان نیز توجه کنیم.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه حوزه مهمترین نیاز یک انسان که بعد معنوی اوست را تأمین می کند، تصریح کرد: آموزش و پرورش نیز باید زمینه های لازم را برای حضور حوزویان در مدارس فراهم آورد تا انشالله بعد معنوی جوانان به خوبی از سوی طلاب تغذیه شود./9457/پ203/ب1

ارسال نظرات