۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۵۵۲۹۶۲
نویسنده «دخیل عشق»:

صمیمت کتاب دخیل عشق سبب استقبال خوب مردم از این کتاب شد

بصیری با اشاره به استقبال عمومی از کتاب «دخیل عشق» گفت: شاید صمیمت کتاب دخیل عشق بود که سبب استقبال خوب مردم از این کتاب شد.
مریم بصیری،  کتاب «دخیل عشق»

به گزارش خبرگزاری رسا، مریم بصیری نویسنده، پژوهشگر و مدرس با حضور در برنامه تلویزیونی شابک در خصوص آغاز کار نویسندگی خود گفت: حدود 16 سالگی بود که بصورت جدی به نوشتن فکر کردم و بعد از گرفتن دیپلم به فیلم سازی و فیلم نامه نویسی علاقمند شدم و از آن به داستان نویسی رسیدم و اولین کار جدی من که در مطبوعات منتشر شد در 21 سالگی بود.

وی ادامه داد: بهترین راه معرفی کتاب با توجه به قدرت رسانه ملی از طریق تلویزیون است. در کودکی در زیرزمین خانه مان یک کتابخانه درست کردم و کودکان هم سن و سال خودم را در آن عضو کردم و حتی کارت عضویت هم برای شان صادر می کردم.

این نویسنده در معرفی اثار خود عنوان کرد: در حوزه رمان کتاب «دخیل عشق» و کتاب «ماهی ها پرواز می کنند» و کتاب «شب های حرم خانه» که یک کار کاملا تاریخی است و کتاب «فانوس دریایی» که رمان در مورد دفاع مقدس و غواصان است از جمله آثار من هستند.

این پژوهشگر با اشاره به برخی آسیب های حوزه پژوهش بیان کرد: کمتر کسی به حوزه پژوهش هنر توجه می کند و حتی از مسئولین فرهنگی هم آنگونه که لازم است کسی به پژوهش هنر رسیدگی نمی کند. بارها در این حوزه قراردادهایی بسته شده اما در نهایت کار به ثمر نرسیده و به شکل کتاب منتشر نشده و به مردم عرضه نمی شود.

وی ادامه داد: اگر قرار است کار پژوهشی انجام شود می بایست اول ببینیم در چه زمینه ای خلا پژوهشی داریم و این موضوعات به پژوهشگرها سپرده شود و در مورد آنها کار شود.

بصیری با اشاره به استقبال عمومی از کتاب «دخیل عشق» اظهار کرد: شاید صمیمت کتاب دخیل عشق بود که باعث استقبال خوب مردم از این کتاب شد. اکثر مخاطبین همذات پنداری عمیقی با شخصیت اصلی داستان داشتند و گاهی صور می کردند این داستان زندگینامه خود من است اما این کاملا یک رمان و ساخته ذهن من بود.

وی در پایان گفت: آرزو دارم تمام مردم در زدگی موفق باشند و این موفقیت بواسطه مطالعه کتاب ها باشد و کتابهای خوبی که مطالعه می کنند را به دیگران هم پیشنهاد دهند.

گفتنی است معرفی و متن خوانی کتاب «خداحافظ سالار» به قلم حمید حسام از دیگر بخش های برنامه شابک بود./۹۹۸/ د ۱۰۳/ش

ارسال نظرات