۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۵۵۳۱۹۸
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

رفتار عادلانه و خیرخواهانه مسؤولان سبب افزایش رضایتمندی جامعه می شود

نماینده خبرگان با بیان این که هیچ انسان منصفی نمی‌تواند منکر کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران شود، گفت: مردم باید احساس کنند که مسؤولان جامعه در راستای رفع مشکلات مردم اقدام می‌کنند.
حجت الاسلام و المسلمین دیرباز

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که کارآمدی هر حکومتی به عوامل مختلفی بستگی دارد، اظهار داشت: مردم باید احساس کنند که مسؤولان رده اول جامعه در راستای رفع مشکلات مردم اقدام می‌کنند، رفتار عادلانه و خیرخواهانه مسؤولان در جامعه، به افزایش حس رضایتمندی مردم جامعه خواهد انجامید.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز تصریح کرد: در حدود 39 سالی که از انقلاب اسلامی ایران گذشته است، انقلاب در زمینه‌های گوناگونی از جمله مسائل عمرانی، آموزشی، فرهنگی، رسیدگی به روستاها، بهداشت و درمان و به ویژه امنیت توفیقات بسیار خوبی به دست آورده است.  

وی با بیان این که در میان همه پیشرفت‌هایی که از آغاز انقلاب اسلامی ایران در کشور به وجود آمده، مشکلاتی نیز پدید آمده است، خاطرنشان کرد: برخی از مسؤولان دولت، مجلس و قوه قضائیه کاستی‌هایی در عمل کردن به وظایف خود دارند که نتیجه آن، رشد فاصله‌های طبقاتی در جامعه است.

وی افزود: ضعف در عملکرد مسؤولان سه قوا زمینه‌‌ای را فراهم می‌آورد تا مخالفان اسلام و ضدانقلاب با سوء استفاده از شرایط پیش آمده، با طرح نادرست مسائل در جامعه به دنبال توقف پیشرفت انقلاب اسلامی باشند.

رییس دانشگاه قم با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با خصلت مگس گونه دشمنان نظام اسلامی ایران، عنوان کرد: دشمنان و بدخواهان جمهوری اسلامی ایران نسبت به پیشرفت‌ها و دستاورد‌های نظام کاملاً بی‌تفاوت بوده و تنها مشکلات جامعه را مشاهده می‌کنند، چنین برخوردی کاملاً بی‌انصافی است. 

وی با تأکید بر این که 90 درصد از عملکرد جمهوری اسلامی ایران در شرایط مختلف عالی بوده است، اظهار داشت: نظام تنها در 10 درصد از موارد موفق نبوده است که غالب آن موارد نیز به عدم عمل به قوانین یا اختلاس سودجویان بازمی‌گردد؛ ما با تقویت ایمان و مسدود کردن راه‌های سوء استفاده‌گرها می‌توانیم مشکلات کشور را به حداقل برسانیم.

استاد حوزه با بیان این که هیچ انسان منصفی نمی‌تواند منکر کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران باشد، گفت: مسؤولان باید به مطالبات و فرامین رهبر معظم انقلاب توجه کاملی داشته و به شیوه‌ صحیحی وظایف خود را عملیاتی کنند./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات