۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۵۵۳۲۰۴
استاد حوزه علمیه:

حضرت فاطمه استمرار جامعه اسلامی را در گرو تبعیت از ولایت می دانستند

پژوهشگر علوم دینی گفت: حضرت فاطمه(س) در دیدار با زنان مهاجر و انصار اساس امامت و جایگاه آن را به خوبی برایشان تبیین و استمرار جامعه اسلامی را در گرو پیروی از ولایت‌ بیان کردند.
حجت الاسلام کفیلویی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام کفیلویی از علمای بلاد عصر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه "کوچه‌های بنی‌هاشم" که به مناسبت ایام فاطمیه گشایش یافت، اظهار داشت: تقارن ایام فاطمیه و دهه فجر فلسفه‌ای دارد و الگوگیری انقلاب اسلامی از اندیشه‌های حضرت فاطمه(س) و سیره اهل بیت (ع) را یادآوری می‌کند.

وی با بیان اینکه نگاه جدید به انقلاب اسلامی باید بازگشت به مکتب فاطمی باشد، گفت: اگر جمهوری اسلامی بر اساس مکتب فاطمی و اهل بیت (ع) پیش می رفت، اکنون این مشکلات در جامعه به وجود نمی‌آمد.

این کارشناس دینی، اساس مکتب حضرت فاطمه (س) را منطق و علم حقیقی عنوان کرد و افزود: قیام حضرت زهرا(س) در دفاع از امام علی (ع) نشان دهنده جایگاه امامت و ولایت است و ضرورت دارد جایگاه امامت و مبانی آن برای آگاهی جامعه بشری تبیین شود.

وی تصریح کرد: حضرت فاطمه(س) در دیدار با زنان مهاجر و انصار اساس امامت و جایگاه آن را به خوبی برایشان تبیین کرده و استمرار جامعه اسلامی را در گرو پیروی از ولایت‌ بیان کردند.

حجت‌الاسلام کفیلویی تصریح کرد: بنا به فرموده حضرت زهرا(س)، عدم پیروی مردم از حضرت علی (ع) بعد از رحلت پیامبر (ص) سبب ایجاد بسیاری از مشکلات در جهان اسلام شد.

وی اظهار کرد: پس از گذشت سال‌ها از ظهور اسلام و شهادت حضرت زهرا(س) جایگاه ایشان هنوز در جامعه اسلامی شناخته نشده است درحالی که ایشان در قرآن مجید کوثر به معنی خیر کثیر نامیده شده‌اند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قبل از خلقت وجودی حضرت زهرا خلقت نوری ایشان آفریده شده بود، خاطرنشان کرد: حضرت مهدی(عج) الگوی خود را حضرت فاطمه(س) معرفی می‌کند در حالی که خداوند در قرآن الگوی مردم را حضرت محمد(ص) معرفی می‌کند و این نشان از جایگاه و عظمت ایشان است.

حجت‌الاسلام کفیلویی افزود: در دوران پس از درگذشت حضرت محمد(ص) تنها کسی که می‌توانست قیامی را به پا کند حضرت فاطمه(س) بود و در زمان ظهور هم تنها با الگو گرفتن و پیروی کردن از مکتب حضرت فاطمه(س) قیام ممکن است و برای این منظور حضرت مهدی(عج) الگوی خود را مادرش می‌داند./۹۳۶/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات