۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۵۵۳۶۸۴
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

گسترش ایمان و اعتقاد در جامعه از برکات انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی نور ایمان و اعتقاد در جامعه گسترش یافته است بنابراین همه وظیفه دارند از این انقلاب که مصداق نور است محافظت کنند تا بتوانیم در پرتو آن به سعادت دنیوی و اخروی برسیم.
حجت الاسلام قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در آیین افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، به تعبیر امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را انفجار نور خواند و افزود: جمله امام راحل برگرفته از آیات و روایات است چراکه دین، قرآن و عقاید ما از مصادیق نور است.

وی تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی نور ایمان و اعتقاد در جامعه گسترش یافته است بنابراین همه وظیفه دارند از این انقلاب که مصداق نور است محافظت کنند تا بتوانیم در پرتو آن به سعادت دنیوی و اخروی برسیم.

سردار محسن تیموری، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم با اشاره به تلاش‌های انجام گرفته برای افتتاح موزه دفاع‌مقدس استان، اظهار داشت: موزه‌های و مراکز فرهنگی دفاع مقدس به منظور حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و نیز به نمایش گذاشتن این آثار در رسانه ملی این مرکز افتتاح می‌شود.

وی، افزود: باید به بهترین صورت حق شهدای دفاع مقدس آذربایجان‌غربی را به تصویر بکشیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی اظهار کرد: برای افتتاح این موزه و مرکز فرهنگی، در مجموع نمادهایی از حوادث و رویدادهای استانی شامل ۱۵۰۰ رویداد و ۱۱۰ سوژه جمع‌آوری شده است.

وی افزود: برای جمع آوری آثار به تمامی ارگان‌ها و عموم مردم فراخوان داده شده تا به بهترین صورت این مجموعه گردآوری شود.

تیموری خاطرنشان کرد: بخش آماده‌سازی این موزه ۷۰ درصد پیشرفت دارد و بزودی شاهد بهره‌بردای کامل آن خواهیم بود.

مراسم افتتاح مرکز فرهنگی  و موزه دفاع مقدس آذربایجان‌غربی همزمان با 9 استان کشور به صورت ویدئو کنفرانس از سوی رییس جمهور، رییس ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی از مسؤولان لشکری و کشوری برگزار شد.

پس از ارائه سخنان رییس‌جمهور از طریق ویدئو کنفرانس، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آذربایجان‌غربی از سوی نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار افتتاح شد.

رونمایی از تمبر مرکز فرهنگی دفاع مقدس و همچنین چندین کتاب مرتبط با دوران انقلاب از دیگر برنامه های مراسم افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در ارومیه بود./936/پ203/ب1

ارسال نظرات