۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۵۵۳۹۵۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

حفظ کرامت انسان‌ها از اصول کار دیوان محاسبات باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: دیوان محاسبات ضمن اجرای دقیق مقررات و قوانین با اصل حفظ کرامت حرمت انسان‌ها را به‌عنوان یک اصل مدنظر داشته باشد.
ابوالقاسم یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان دیوان محاسبات خراسان شمالی، اظهار کرد: اخلاق نیک لازمه اجرای قوانین اداری است و باید همه مسئولان و کارکنان دولتی در این خصوص همت داشته باشند.

وی با بیان حدیث «المال ماده الشهوات» افزود: مال و ثروت ریشه بسیاری از شرور است و هر جا پول باشد احتمال لغزش و فساد زیاد است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نظارت بیت‌المال و نحوه هزینه کردن آن، امری خطیر و حساس است و دیوان محاسبات دیده‌بان امین بیت‌المال است.

وی اظهار کرد: کار دیوان محاسبات، کار دقیق و نوعی جهاد است و این سازمان باید در اجرایی شدن پروژه‌های دولتی و مصرف بودجه‌ها و عدم اسراف بیت‌المال دقت نظر لازم را داشته باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین یعقوبی با بیان اینکه انسان‌های سودجو همواره در کمین سوءاستفاده از بیت‌المال هستند، افزود: دانه‌درشت‌ها و افراد سودجویی که در چپاول اموال دولتی سعی دارند از خود ردپایی به‌جای نگذارند، باید دقیق‌تر رصد شوند.

وی افزود: گاهی برخی از افراد از روی غفلت دچار خطا می‌شوند و در هزینه کردن بودجه‌های بیت‌المال خطا می‌کنند که در برخورد با این‌گونه افراد باید کرامت انسانی آن‌ها حفظ شود و توجیه شوند تا در آینده دچار لغزش نشوند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد: کار دیوان محاسبات مچ‌گیری نیست بلکه دستگیری از افرادی است که در مسیر راه غفلت کرده‌اند و خطایی از آن‌ها سرزده است.

وی از مسئولان دیوان محاسبات خواست: بودجه‌های فرهنگی که در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرند را بیشتر از گذشته رصد کنند تا امور فرهنگی از مظلومیت بیرون بیاید.

حجت‌الاسلام و المسلمین یعقوبی همچنین افزود: اگر زیرساخت‌های فرهنگی جامعه موردنظر مسئولان قرار نگیرد و بودجه‌های فرهنگی سلیقه‌ای هزینه شود، جامعه در آینده دچار لغزش خواهد شد./9314/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات