۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۵۵۴۱۰۲
امام جمعه تبریز:

ترویح فرهنگ قرآنی ضامن حفظ ارزش‌های الهی است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که ترویح فرهنگ قرآنی ضامن حفظ ارزش‌های الهی است، گفت: همه در قبال قرآن مسؤول هستیم.
همایش قرآنی / آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی امروز در همایش تجلیل از حافظان قرآن کریم مؤسسه مهد قرآن و عترت که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در سایه توجه و عمل به آیات قرآنی به پیروزی رسید.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و مکتب تشیع همواره به دنبال مهجوریت و فراموشی آیات قرآن در جوامع اسلامی هستند، چراکه می‌دانند که اگر آیات و مفاهیم عالی کلام الله مجید به معنای واقعی کلمه در کشورهای اسلامی مورد توجه قرار گیرد، دیگر منافع و جایگاهی برای استعمار و استثمار نخواهند داشت.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که ملت با عمل به قرآن دست استکبار و استعمار از ایران اسلامی را کوتاه کردند، تصریح کرد: روخوانی، حفظ و تدبر در قرآن مقدمه عمل به آیات الهی است، باید دانست که اگر حفظ و قرائت قرآن بدون عمل باشد، بی‌فایده است، همه تلاش‌ها باید در نهایت به عمل‌گرایی نسبت به احکام و ارزش های قرآنی ختم شود.

وی با تأکید بر این‌که ترویح فرهنگ قرآنی ضامن حفظ ارزش‌های الهی است، ابراز کرد: تدبر در آیات قرآنی نجات‌بخش بشریت از معضلات و مشکلاتی است که گرفتار آن شده، انتظار داریم مؤسسات قرآنی در کنار آموزش های مربوط به حفظ، ترتیل، قرائت و تفسیر درخصوص عمل به قرآن نیز توصیه های لازم را به دانش‌آموختگان خود ارایه دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم جامعه قرآنی را مدینه فاضله و آرمانی بشر دانست و گفت: همه در قبال قرآن مسؤول هستیم، ابتدا باید از خود پرسید که آیا در این زمینه به وظیفه خود عمل کرده‌ایم، که قطعاً پاسخ منفی است، چراکه هنوز سبک زندگی تک تک ما مطابق توصیه‌های قرآنی نیست.

وی با اشاره به این‌که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران قرآن از مهجوریت خارج شده، اما با ایده‌آل‌ها فاصله زیادی داریم، خاطرنشان کرد: درست است که به برکت نظام اسلامی فرهنگ قرآنی در جامعه حاکم است، اما احکام قرآنی نیز باید در تمامی شئون اقتصادی کشور نیز حاکم باشد.

گفتنی است، در پایان این همایش که با حضور مسؤولان و استقبال گسترده‌ خانواده‌های تبریزی همراه بود، از ۱۷۵ حافظ قرآن کریم که در مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی آموزش دیده بودند؛ تجلیل به عمل آمد./935/پ203/ب1

ارسال نظرات