۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۵۵۴۷۳۲
ایستاده پای انقلاب؛

ایستادگی در برابر فساد اقتصادی و رانت تنها راه حفظ نظام است

حجت الاسلام خمینی با اشاره به نارضایتی رهبر انقلاب و ملت از فساد اقتصادی، گفت: ایستادگی در برابر مفسدان و رانت خواران تضعیف انقلاب نیست و در واقع حفظ انقلاب است.
سید علی خمینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید علی خمینی امروز در مراسم پایانی راهپیمایی 22 بهمن ماه در جمع مردم ارومیه با بیان اینکه یکی از واجبات مسلم اسلام حفظ امانت و امانت داری است، اظهار کرد: انقلاب و نظام برآمده از انقلاب شکوهمند اسلامی امانتی در دست ما است که شهدا زیادی در این راه تقدیم شده است.

وی با بیان اینکه مسؤولان بدانند در قبال خون شهدا مسؤول هستند، افزود: همانطور که امام خمینی(ره) توصیه کرده اند جمهوری اسلامی ایران را که امانت الهی است پاس بداریم، شهدا هم از ما و مسؤولان می خواهند که نسبت به این انقلاب مراقب باشیم و کوتاهی نکنیم.

حجت الاسلام خمینی با بیان اینکه طمع ورزان و قدرت طلبان نباید در رأس باشند، گفت: افرادی که در راس دولت، مجلس و قوه قضائیه هستند وظایفی دارند و مردم باید مراقب باشند و نگذارند گروه های منحرف و کسانی که در راه راستین اسلام و انسانیت نیستند در مسیر حکومت قرار گرفته و اختیار امور را در دست گیرند.

وی تصریح کرد: طمع ورزان و قدرت طلبان در دوره آسانی و فراوانی و عزت و قدرت در کنار مردم هستند و وقتی مشکلات پدید آید و اوضاع سخت شود شانه خالی کرده، از ملت جدا شده و فرار خواهد کرد، همانطور که دوستان پهلوی قبل از شاه از کشور فرار کرده بودند چراکه با اعتقاد نایستاده بودند و برای قدرت طلبی و طمع ورزی آمده بودند، این نکته مهمی است که باید هوشیار بود.

حجت الاسلام خمینی تصریح کرد: تایید همه موارد همراهی با نظام نیست و امام راحل نیز این را نخواسته است. امام خمینی(ره) از ملت خواسته که چشم تیز بین و دغدغه مند نظام باشند و اگر اشکالی دیدند آن را فریاد بزنند.

وی تأکید کرد: تک تک مردم چشم تیزبین نظام هستند و اگر جایی اشتباه دیدند به عنوان عاشقان نظام، ولایت و جمهوری اسلامی باید متذکر شوند و منتظر نباشند ضد انقلاب، آمریکا و اسرائیل برای ما نسخه بپیچند.

حجت الاسلام خمینی ادامه داد: مفسدان اقتصادی دومین گروهی است که نباید در راس امور کشور باشند، کسانی که دنبال ثروت هستند، ماموریت ها را به خاطر پر کردن جیب خود و اطرافیانشان می پذیرند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی به ما اجازه نمی دهد که در مقابل فاسدان اقتصادی ساکت باشیم. اسلام و نظام اسلامی با ثروت مشکلی ندارد چراکه ثروتمندان در طول تاریخ کمک کاران بزرگ اسلام بوده اند اما با فساد مشکل دارد، مسؤولی که به جای وقف زندگی خود برای خدمت به مردم به فکر پرکردن جیب خود و اطرافیانش در دوره خدمتش است، جایگاهی در حکومت اسلامی ندارد.

حجت الاسلام خمینی گفت: بنابر فرموده پیامبر اکرم (ص) مجالست با افرادی که پول را از راه رانت و فساد به دست آورده اند قلب انسان را که کانون دینداری و معرفت انسانی است، سیاه می کند.

وی با اشاره به نارضایتی رهبر معظم انقلاب و ملت و حتی مسؤولان از فساد اقتصادی گفت: ایستادگی در برابر مفسدان و رانت خواران تضعیف انقلاب نیست و در واقع حفظ انقلاب است، تنها راه حفظ جمهوری اسلامی مقابله با مفسدان اقتصادی است که به تعبیر رهبری به اژدهای هفت سر تبدیل شده اند. هیچ کس نباید در این رابطه ساکت باشد، هیچ مصلحتی بالاتر از  مقابله با مفسد اقتصادی نیست در هر جا و به هر میزان که باشد.  

حجت الاسلام خمینی اذعان کرد: یکی از نکاتی که متاسفانه امروزه وجود دارد نادیده گرفتن فسادهای خرد است در صورتیکه ما انقلاب کرده ایم که هزارتومن هم حق مردم است و مسؤولی نباید هزارتومن هم زیاد از حقش استفاده کند.

وی اذعان کرد: مبالغ چند میلیونی را رها می کنیم و مبالغ چند هزار میلیاردی هم فرار می کنند پس چه کسی می خواهد با چه کسی مقابله کند، باید هشیار باشیم راه حفظ نظام مقابله با مفسدان اقتصادی است و مسوولان باید از خودشان شروع کنند.

نوه امام خمینی(ره) گفت: مسؤول جمهوری اسلامی باید در رتبه مردم عادی زندگی کند گرچه ثروت شخصی داشته و یا متخصص باشد و درآمد زیادی کسب کنند آنها باید بدانند که مردم به زندگی آنها نگاه می کنند.

حجت الاسلام خمینی با بیان اینکه تجمل گرایی مسؤولان و هزینه کرد بی حساب و کتاب آنها از بیت المال موجب بدبینی مردم به نظام می شود، بیان کرد: مسؤولان باید هشیار باشند و مراعات زی مسؤولیت در نظام جمهوری اسلامی در هر نهاد، ارگان و دولت را داشته باشند.

وی خدمت به مردم را مطالبه ملی عنوان کرد و افزود: اگر مفسدان اقتصادی اطراف شما نباشند بهتر می توانید با آنها مقابله کنید برخی ها فقط به قوه مجریه می تازند درحالیکه همه قوا مسئولند و دولت، مجلس و قوه قضائیه باید به مطالبه ملی و عمیق رهبری و مردم در مقابله با فسادهای اقتصادی توجه کنند و بدانند که یک میلیون تومان هم قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: فساد و رانت روند رشد انقلاب اسلامی را کند کرده است، مردم انتظار دارند مسؤولان امانت دار بوده و به فکر مردم باشند.

حجت الاسلام خمینی دروغگویی و عیبجویی را سبب ضربه به نظام دانست و اضافه کرد: باید از کسانی که دروغ می گویند و وعده های نشدنی می دهند برحذر باشیم.

وی با اشاره به فرق بین نقد و عیب جویی گفت: دشمنان به دنبال عیبجویی هستند و می خواهند مردم را ناامید کنند و در مواردی نیز موفق بوده اند.

حجت الاسلام خمینی ابراز کرد: دشمنان تلاش می کنند ملت را ناامید کنند دائم از مشکلات و فساد می گویند درحالیکه ما کنار هم که دلسوز نظام و انقلاب هستیم، مشکلات را می گوییم و نقد می کنیم، همین مردم آذربایجان غربی انتقاد می کنند اما فریاد می زنند؛ آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی/ آذربایجان جانباز خامنه ای دن آیریلماز.

وی با اشاره به برنامه های دشمن برای تخریب نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: تریبون های دشمنان دائم در حال تخریب نظام، رهبری و انشقاق بین ملت هستند درحالیکه شیعه و سنی، کرد، لر، بلوچ و ترک همه ایرانی هستیم و بالاتر از آن مسلمان هستیم، نباید دشمنان اسلام و ایران بین ما اختلاف بیندازند، دست های استکبار و استعمار را ببینیم که چگونه قیچی گرفته و هر روز یکی را از دیگری جدا می کنند.

حجت الاسلام خمینی با بیان اینکه دشمنان آرزوی تبدیل اختلافات به انشقاق را به گور خواهند برد، گفت: حرکت عظیم 22 بهمن حامل این پیام است اگر چه در درون خانواده انقلاب اختلاف داریم وقتی پای خون شهدا، جمهوری اسلامی و ولایت وسط بیاید همه با هم برادریم و با هم فرق نداریم و در برابر دنیای کفر ید واحد هستیم.

وی تصریح کرد: با تمام تیرهای نفاق که از اقصی نقاط جهان نظام اسلامی را هدف قرار داده است، پای نظام و ولایت فقیه ایستاده ایم و اگر لازم باشد جوانان ما پرشور تر از گذشته در صحنه حاضر شده و خون خواهند داد.

حجت الاسلام خمینی گفت: مشکلات معیشتی و اقتصادی و تبعیض هایی وجود دارد و موضوع دریاچه ارومیه دغدغه ذهنی مردم آذربایجان غربی است اما دولت با وجود محدودیت بودجه ای برای حل مشکلات تلاش می کند و لازم است که مردم هم با درک کمک کار باشند تا با اقدامات دولت در آینده نه چندان دور شاهد حل بخشی از مشکلات باشیم./936/پ203/ب1

ارسال نظرات