۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۵۵۴۹۵۸
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

فهم عمیق طلاب از معارف اسلامی نیازمند تفقه در دین است

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که یک طلبه باید همواره به دنبال تفقه در دین باشد، گفت: طلاب برای موفقیت در اهداف تبلیغی که پیش روی دارند باید فهم عمیق و کاملی از دین داشته باشند و این نیازمند تفقه در دین است.
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدارس علمیه ساری، مسیر طلبگی را استمرار راه انبیای الهی دانست و گفت: راهی که امروز یک طلبه در آن قدم می گذارد همان مسیری است که ائمه معصومین(ع) آن را طی کردند.

وی با بیان این که طلبگی مسیری است که در عین عظمت، ارزش و افتخار دارای مشکلات و دشواری های بسیاری نیز است، افزود: کسی که در این مسیر ارزشمند حرکت می کند به طور حتم مورد عنایت و نظر رحمت الهی قرار خواهد گرفت.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اسلام ناب و ارزش های الهی نیز از سوی حوزویان حفظ مانده است، خاطرنشان کرد: امروز نیز تمدن سازی نوین اسلامی وظیفه و رسالت مهم حوزه های علمیه و روحانیت است.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که روحانیت شیعه در طول تاریخ با توطئه ها و دشمنی های بسیاری مواجه بوده است، بیان داشت: اما دشمنی های فراگیر علیه روحانیت شیعه هیچ گاه موجب عقب نشینی و ناامیدی در این قشر اثر گذار نشده است.

وی با بیان این که دشمنی و نفاق علیه روحانیت شیعه پدیده تازه ای نیست که موجب دلسردی این قشر از وظایف و رسالت محوله آنها شود، خاطرنشان کرد: دشمنی ها علیه روحانیت کم ترین درسی است که روحانیت از انبیاء و اولیای الهی آموخته است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب و حوزویان در صف نخست حرکت های تعلیمی و تربیتی قرار دارند، تصریح کرد: به همین دلیل همواره نسبت به مسائل دینی و فرهنگی جامعه دغدغه مند عمل کرده است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که یک طلبه هیچ گاه نمی تواند نسبت به خلأها و آسیب های فرهنگی و اجتماعی جامعه بی تفاوت باشد، خاطرنشان کرد: سکوت حوزویان نسبت به انحرافات فکری و فرهنگی جامعه با اهداف و رسالت اصلی حوزه های علمیه در تضاد است.

وی، تحصیل، تهذیب، تزکیه نفس و تبلیغ را از جمله مهم ترین وظایف طلاب علوم دینی عنوان کرد و گفت: طلبه باید در کنار آموختن علوم حوزوی که جزء مسائل ضروری و حائز اهمیت در حوزه است تهذیب نفس و تقویت تقوای درونی را نیز جزء اولویت های خود قرار دهد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلبه هر چه سطح علمی بالایی داشته باشد اما از لحاظ مسائل تهذیبی کمرنگ باشد نتوانسته مسیر رشد و کمال را به خوبی طی کند، خاطرنشان کرد: امروز یکی از وظایف حوزه تربیت و پرورش طلاب انقلابی و مهذب است.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که مسائل اخلاقی تربیتی حوزه نباید در حاشیه قرار گیرد، افزود: خوشبختانه با ابلاغ طرح جامع اخلاقی تربیتی در حوزه شاهد یک جهش مناسب در مسائل تهذیبی مدارس علمیه خواهیم بود.

وی با بیان این که یک طلبه باید همواره به دنبال تفقه در دین باشد، خاطرنشان کرد: طلاب برای موفقیت در اهداف تبلیغی که پیش روی دارند باید فهم عمیق و کاملی از دین داشته باشند و این نیازمند تفقه در دین است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که عدم شناخت دقیق و عمیق از معارف اسلام رسیدن یک طلبه به اهداف پیش روی را با مشکل جدی مواجه خواهد کرد، بیان داشت: تنها در این صورت است که یک طلبه می تواند معارف ناب الهی را در برابر بدعت ها و تحریف هایی که صورت می گیرد به جامعه ارائه دهد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که طلاب حوزه باید زمان، توان، انرژی و استعدادی که دارند را در جهت آموختن صحیح معارف اسلامی صرف کنند، افزود: طلاب و روحانیان برای پاسداری و صیانت از حریم دین نیازمند شناخت مناسبی از دین و ارزش های الهی هستند.

وی با بیان این که تنها آموختن برای یک طلبه کافی نیست و در کنار فراگیری معارف الهی باید هنر انتقال آن به جامعه را نیز در اختیار داشته باشد، بیان داشت: کارآمدی و اثرگذاری جایگاه طلاب و روحانیان در جامعه علاوه بر بنیه علمی قوی، قدرت انتقال مفاهیم دینی به جامعه هدف است./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات