۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۵۵۵۰۲۴
حجت الاسلام والمسلمین تراشیون:

دعوت به تفکر بهترین راهکار برای درمان پر حرفی کودکان است

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که پرحرفی و مقدم بودن عمل بر تفکر از آسیب های تربیتی در جامعه امروز است، گفت: دعوت به تفکر بهترین راهکار برای درمان پر حرفی کودکان است.
حجت الاسلام تراشیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین تراشیون امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به این که بعضی از کودکان زیاد حرف می زنند و پر حرف هستند، گفت: امام علی(ع) می فرمایند« هرکس کلامش زیاد شود خطایش زیاد می شود»؛ بنابراین اصل پر حرفی چیز بدی است.

وی با اشاره به ریشه های پرحرفی افزود: دختران نسبت به پسرها بیشتر سخن می گویند و علت این موضوع این است که زنان جزء نگر بوده و مردان کل نگر هستند به همین دلیل زنان و دختران درباره امور مختلف به صورت تفضیلی و مفصل تر سخن می گویند.

کارشناس خانواده بیکاری کودکان را یکی از عوامل پر حرفی کودکان عنوان کرد و گفت: کودکانی که بیکار هستند پر حرفی می کنند؛ در حالی که اگر کودک بیکار نباشد کم حرف شده و کمتر پر حرفی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون اختصاص ندادن وقت از سوی والدین برای شنیدن سخنان کودک را از دیگر دلایل پر حرفی کودکان دانست وگفت: والدین باید خلوت هایی را برای شنیدن سخنان کودک خود اختصاص دهند؛ زیرا اگر سخن و کلام کودک شنیده نشود او به دنبال والدین خواهد بود تا کلام خود را بگوید و اگر کلامش قطع شد با هر بار قطع شدن دوباره کلام خود را از ابتدا تکرار خواهد کرد.

وی تصریح کرد: کودکان برون گرا نیز پر حرف هستند که باید کودکان با این ویژگی های شخصیتی را به سمت تعادل در کلام راهنمایی کرد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: عدم دعوت به تفکر یکی دیگر از علل پر حرفی کودکان است؛ زیرا شخصی که به امور مختلف فکر می کند کمتر حرف می زند همانطور که امام علی(ع) می فرمایند« انسان های عاقل افراد کم حرفی هستند یعنی در ابتدا می اندیشند و بعد سخن می گویند» بنابراین دعوت کودکان به تفکر درباره امور مختلف خود یکی از راهکارهای کم حرف شدن کودکان است.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون با بیان این که یکی از مهم ترین آسیب های تربیت در جامعه امروز این است که عمل کودکان بر تفکر آنها پیشی گرفته به همین دلیل خطا و اشتباهات کودکان بیشتر شده است، یادآور شد: والدین باید از طریق بازی های مسأله محور کودکان را به تفکر دعوت کرده و در پناه این شیوه تربیتی است که اشتباهات کودکان در بزرگسالی کم می شود./968/پ۲۰۲/ج

 

ارسال نظرات