۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۵۵۵۱۱۰
استاد حوزه علمیه:

کسب علم باید همراه با خودسازی و تقوا باشد

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه کسب علم باید همراه با خودسازی و تقوا باشد، گفت: علم عالم بی تقوا خطرناک است.
میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ابراهیم میرباقری استاد سطح عالی حوزه علمیه، امروز در جلسه درس اخلاق که در حوزه علمیه حجت بن الحسن(ع) برگزار شد، گفت: امام علی(ع) در خطبه‌ همام به توصیف اوصاف متقین می‌پردازند.

وی افزود: حضرت در این خطبه خطاب به جناب همام می‌فرمایند: ای همام تقوا پیشه کن، خداوند همراه و یاور کسی می‌شود که با تقوا باشد؛ انسان نباید حکمت را به هرکسی بیاموزد زیرا کسب حکمت لیاقت و شایستگی می‌خواهد، کسی که خواهان رسیدن به کمال انسانی است لایق کسب حکمت خواهد بود.

حجت الاسلام میرباقری با تاکید بر اینکه خداوند در قرآن کریم انسان را توصیه به تقوا می‌کند، ابراز کرد: خداوند در آغاز سوره بقره می‌فرماید: قرآن به طور قطع متقین را هدایت می‌کند؛ کسانی که توحید، نبوت، معاد و ... را قبول دارند و به انجام عمل صالح مبادرت می‌ورزند به طور قطع افرادی هدایت شده هستند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به اینکه هدایت به دو دسته هدایت اولیه و ثانویه صورت می‌پذیرد، اظهار داشت: انسان در مرحله نخست نسبت به خداوند شناخت حاصل می‌کند و پس از آن خداوند دست او را می‌گیرد و هدایتش می‌کند تا به سرمنزل مقصود که همان کمال انسانی است دست یابد.

وی با تاکید براینکه کسب علم باید همراه با خودسازی و تقوا باشد، گفت: علم عالم بی تقوا خطرناک است. اگر انسان علمی بیاموزد ولی پایبند به احکام الهی نباشد به طور قطع از خداوند دور خواهد شد.

حجت الاسلام میرباقری بیان داشت: کسی که به خدا و معاد ایمان دارد سخن بیهوده به زبان جاری نمی‌کند و تنها به کلام مفید بسنده می‌کند و این امر با تمرین و خودسازی میسر می‌شود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: صورت انسان در قیامت تجسم اعمالی است که در عالم دنیا انجام داده برای همین نماز در عالم آخرت همانند نعمت ظاهر می‌شود و اعمال ناپسند زشت و کریه آشکار می‌شود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات