۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۵۵۵۴۲۵
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

دیندار بودن هنگام مرگ نهایت عاقبت بخیری است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انس با قرآن کریم دین انسان را حفظ می‌کند، گفت: با دین کامل از دنیا رفتن نهایت عاقبت بخیری است.
حجت الاسلام عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجدالهادی(ع) گفت: مجلس حضرت زهرا(س) با مجالس دیگر فرق میکند.

وی افزود: در مجالس حضرت زهرا(س)، اهل بیت‌(ع) خودشان را ملزم می‌کنند که به مجلس ایشان عنایت خاص داشته باشند و حتی خودشان حضور پیدا کنند، برخی از بزرگان دیده‌اند که امیرمومنان علی(ع) به همراه حسنین در مجلس حضرت زهرا(س) حضور دارند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی در بخش دیگر با اشاره به اهمیت عاقبت بخیری، ابراز کرد: بالاترین دعایی که هر شخص می‌تواند برای خود انجام دهد دعای عاقبت بخیری است، امام صادق(ع) می‌فرمایند: اگر کسی به ذکر تسبیحات حضرت زهرا(س) مداومت داشته باشد  عاقبت بخیر می‌شود.

این خطیب مشهور درباره فضائل آیت الله خوانسازی، گفت: ایشان روزی در عالم بیداری حضرت عزرائیل را ملاقات کردند و این در حالی بود که این ملک مقرب حامل سلام حضرت حق به آیت الله خوانساری بود.

استاد حوزه علمیه در اهمیت نیکی به پدر و مادر، اظهار داشت: تنها راهی که صد در صد موجب عاقبت بخیری می‌شود نیکی به پدر و مادر است. هرگاه در زندگی با مشکلات متعددی روبرو شدید به شیوه برخوردتان با والدین توجه داشته باشید.

وی درباره اهمیت انس با قرآن کریم، عنوان کرد: یکی از عواملی که باعث می‌شود دین انسان محفوظ بماند و سعادت دنیا و آخرت نصیب او شود انس با قرآن است. انسان باید در مورد قرآن شناخت کسب کند و با آن ارتباط داشته باشد افزون بر ارتباط با قرآن کریم، انس نیز لازم است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: پیامبراکرم(ص) فرمودند: اگر می‌خواهید سعادتمند زندگی کنید و مثل شهید از دنیا بروید قرآن را یاد بگیرید و همراه قرآن باشید. بر خلاف کتب آسمانی دیگر که تحریف شده‌اند محور اصلی در قرآن کریم، خداوند متعال است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات