۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵
کد خبر: ۵۵۵۹۵۸
مدیر کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی مطرح کرد؛

"موسوعه الامامه فی نصوص اهل السنه " اثر ماندگار از آیت الله مرعشی نجفی

حجت الاسلام والمسلمین مرعشی نجفی «موسوعه الامامه فی نصوص اهل السنة» را اثری ماندگار و منحصر به فرد از آیت الله مرعشی نجفی دانست و گفت: علمای اهل سنت نیز از این موسوعه استقبال کرده‌­اند.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مرعشی نجفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام والمسلمین سید محمود مرعشی نجفی، مدیر کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی، در دهمین نشست از سلسله نشست های نمایشگاه کتاب دین به تبیین موضوع «موسوعه الامامه فی نصوص اهل السنة» پرداخت و گفت: حضرت آیت الله مرعشی در اهل بیت فانی بودند و  ایشان خود را خادم ائمه اطهار(ع) معرفی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه «موسوعه الامامه فی نصوص اهل السنة» اثری منحصر به فرد و ماندگار از حضرت آیت الله مرعشی نجفی است، ابراز کرد: این موسوعه  شرح کتاب «احقاق الحق و ازهاق الباطل» است که در دوران حضرت آیت الله مرعشی نجفی ۳۵ جلد آن منتشر شده است.

مدیر کتابخانه ایت الله مرعشی ابراز کرد: ۳ جلد این مجموعه متن کتاب «احقاق الحق و ازهاق الباطل » و از جلد ۴ تا ۳۵  این موسوعه نیز نقل مناقب و فضایل اهل بیت(ع) از منابع اهل­ سنت است.

حجت الاسلام والمسلمین مرعشی نجفی با اینکه برای تکمیل و بازنگری در این موسوعه، مجموعه جدیدی را تدوین کرده‌­ایم، گفت: تمام جلدهای این مجموعه جدید از منابع اهل سنت درباره اهل بیت نقل شده است و محمد اسفندیاری قبول کرده‌اند که تدوین و نظارت علمی بر این موسوعه را ادامه دهند.

مدیر کتابخانه ایت الله مرعشی با بیان اینکه  «موسوعه الامامه فی نصوص اهل السنه» در ۵۰ جلد  تدوین و نگارش می شود، بیان کرد: پنج جلد اول کتاب درباره اهل بیت(ع) و قرآن ، ۱۰ جلد با موضوع حضرت علی(ع) و ۵ جلد دیگر آن درباره حضرت زهرا(س)  است و نگارش این موسوعه تا ۵۰ جلد تدوین خواهد یافت.

حجت الاسلام مرعشی نجفی با بیان اینکه علمای اهل سنت نیز از موسوعه «الامامه فی نصوص اهل سنه» استقبال کرده‌­اند، گفت: این موسوعه مقام برتر کتاب سال حوزه و کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را کسب کرده است و نسخه­‌های این موسوعه در کشورهای دیگر نیز عرضه شده و  علمای اهل تسنن از آن استقبال کرده‌اند./۹۹۸/پ۲۰۲/ش

ارسال نظرات