۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۵۵۶۷۳۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی:

بیش از هزار روستای بالای ۲۰۰ خانوار آذربایجان شرقی روحانی ندارد

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که اغلب مناطق شهری و روستایی کشور با معضل کمبود روحانی و مبلغ حوزوی مواجه هستند، گفت: این امر در استان آذربایجان‌شرقی نیز نمود عینی دارد.
حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در جمع روحانیان فعال در عرصه فرهنگ و تبلیغ، اظهار داشت: بیش از ۱۳۰۰روستای بالای ۲۰۰ خانوار در استان‌ وجود دارد، که از این تعداد تنها 114 روستا دارای روحانی مستقر هستند.

وی با بیان این‌که اغلب مناطق شهری و روستایی کشور با معضل کمبود روحانی و مبلغ حوزوی مواجه هستند، خاطرنشان کرد: این امر در استان آذربایجان‌شرقی نیز نمود عینی دارد، چنانکه در برخی مناطق روستایی دورافتاده و صعب العبور در طول سال حتی در ایام تبلیغی نیز حضور روحانی مقدور نیست.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: تجربه نشان داده در هر منطقه‌ای که یک روحانی استقرار داشته، میزان معضلات فرهنگی و اجتماعی نیز با کاهش مواجه بوده است؛ با این اوصاف اهمیت کارکرد حوزه های علمیه و روحانیان در پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که مهم‌ترین کارکرد سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از نهادهای انقلابی گسترش فرهنگ قرآن و عترت و همچنین ترویج آرمان های انقلاب اسلامی است، افزود: هم اکنون اکنون ۶۸۰ خانه و مؤسسه قرآنی در سطح استان فعال است که این مراکز در کنار مؤسسات مختلف فعال در حوزه قرآن و عترت منشاء خیر و برکات فراوان شده اند.

وی از فعالیت شش مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا در استان خبر داد و گفت: این مدارس به صورت تخصصی رشته های مربوط به قرآن و معارف اسلامی را در نظام آموزش و پرورش پیگیری می‌کنند که اغلب فارغ التحصیلان این مدارس برای ادامه تحصیل در سطوح عالی وارد حوزه های علمیه می شوند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه حوزه هنری، کانون مداحان استان، انجمن های اسلامی مساجد، کارخانجات، ادارات، جمعیت بانوان فرهیخته، شورای هیأت‌های مذهبی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی را از جمله نهادهای وابسته‌ به تبلیغات اسلامی استان برشمرد و افزود: به صورت مستقیم با حوزه های علمیه استان در تعامل و همکاری هستیم./935/پ203/ب1

ارسال نظرات