۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۵۵۶۹۳۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

انجمن یاوران وقف حوزه علمیه آذربایجان شرقی فعال می‌شود

حجت الاسلام مصائبی گفت: انجمن یاوران وقف حوزه های علمیه به همت سازمان اوقاف و امور خیریه و مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی به زودی فعال خواهد شد.
یاوران وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی عصر امروز در دیدار با مدیران حوزوی استان با بیان این‌که تأمین منابع مالی پایدار برای حوزه های علمیه همواره جزو دغدغه‌های متولیان امر بوده است، اظهار داشت: بسیاری از مدارس علمیه استان فاقد موقوفه هستند.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه و روحانیت استان برای ترویج سنت حسنه وقف خاطرنشان کرد: متأسفانه ائمه جماعت مساجد نقش کمرنگی در تبلیغ مسأله وقف دارند، این در حالی است که بسیاری از حوزه های علمیه استان نیز فاقد موقوفه‌ای ارزشمند برای تأمین منابع مالی حوزه هستند.

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به این‌که درآمد حاصل از معدود موقوفات حوزه های علمیه استان در مقابل هزینه‌های بالای مربوط به امور جاری به هیچ عنوان قابل ملاحضه نیست، افزود: باید به سمت ثبت موقوفات جدید برای حوزه های علمیه استان حرکت کرد که در این راستا راه اندازی انجمن یاوران وقف حوزه های علمیه استان بسیار مؤثر خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ادامه داد: طرح راه‌اندازی انجمن های یاوران وقف حوزه‌های علمیه استان باید در راستای توسعه و ترویج فرهنگ وقف و استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی حوزه‌های علمیه جهت نهادینه‌سازی این سنت حسنه الهی و نیز توسعه موقوفات حوزوی اجرایی شود.

وی با تأکید بر انسجام‌بخشی و هماهنگی میان فعالیت‌های موجود در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ وقف، به ویژه موقوفات مربوط به حوزه‌های علمیه، افزود: این طرح که با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه و حوزه علمیه استان، انجمن‌های یاوران وقف متشکل از خیران و فعالان عرصه وقف و به‌صورت کاملا مردمی اجرایی خواهد شد.

حجت الاسلام مصائبی با بیان این‌که عزم جدی برای حمایت از حوزه های علمیه در استان وجود دارد، ادامه داد: انجمن‌های یاوران وقف در استان می تواند با هماهنگی و تعامل نزدیک با متولیان حوزوی استان به‌صورت تشکل مردم نهاد نسبت به ترویج و ثبت وقف متناسب با نیازهای روز حوزخ اقدام ‌کند.

گفتنی است، در پایان این نشست مشترک مقرر شد کارگروه های کارشناسي براي ادامه مذاکرات و افزايش سطح همكاري هاي حوزه علمیه استان و سازمان اوقاف و امور خیریه تشکیل شود./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات