۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۵۵۷۰۳۶
حجت‌الاسلام محققی:

رسانه ها در انعکاس مطالبه‌گری طلاب از مسؤولان، مشفقانه عمل کنند

مدیر عامل خبرگزاری رسا بر ضرورت معرفی نسل جدید فضلای حوزه از سوی رسانه ها تأکید کرد و گفت: مطالبه‌گری برخی طلاب از مسؤولان باید به صورت مشفقانه در رسانه‌ها مطرح شود.
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محققی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد‌مهدی محققی، مدیر عامل خبرگزاری رسا در دیدار مدیران مراکز استانی این خبرگزاری، چهره یابی را از وظایف دفاتر استانی عنوان و تاکید کرد: اگر در جوان گرایی کوتاهی کنید حقوق مخاطب خود را پایمال کرده‌اید.

ضرورت معرفی نسل جدید فضلای حوزه

مدیر عامل خبرگزاری رسا ادامه داد: اگر فضلای پرورش یافته نسل نوین حوزه را به مخاطبان خود معرفی نکنید، مخاطب گمان می کند که حوزه در پرورش و تربیت طلاب و فضلا ناکارآمد بوده است، در حالی که در سالیان اخیر فضلای حوزوی عمیق و طلاب انقلابی آشنا به علوم روز در عرصه های مختلف مورد نیاز جامعه تربیت شده اند.

حجت‌الاسلام محققی تحول به قصد نیل به مرجعیت رسانه‌ای و ارتقای اخلاق و دانش حرفه‌ای را از اهداف کلان خبرگزاری رسا عنوان کرد و گفت: طلاب و فضلا درباره برخی ناکارمدی های مسؤولان مطالبه‌گر هستند؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند حوزه در تعامل با بخش های مختلف حکومت، نصیحت کننده مشفق است؛ البته در نقد شما نباید تخریب و سیاه نمایی وجود داشته باشد.

وی با بیان توضیحی در زمینه نظریه چارچوب سازی ساختارهای شناخت و چگونگی حضور تصورهای ذهنی و حصول تصدیق ها در فکر و ذهن مخاطبان رسانه گفت: نشان دادن نشاط حوزویان، حوزه انقلابی و گفتمان کارآمدی از دیگر اهداف درون حوزوی رسا است.

مدیر عامل خبرگزاری رسا با اشاره به بروز بیشتر گفتمان عقلانیت اسلامی در مباحث سیاسی و گفتمان تعامل با حوزه اظهار داشت: هر چند حوزه در نظریه پردازی و پژوهش به کمک نظام می‌آید اما متأسفانه گاهی اوقات احساس می‌شود که در ورود به اجرای این نظریات و پژوهش‌ها، مسؤولان به فعالیت‌های حوزوی ایمان و اعتماد برای راهگشایی ندارند؛ ازاین‌رو گفتمان تعامل با حوزه باید پیگیری شود؛ باید رسانه‌هایی مانند رسا سعی کنند تا مسؤولان را تشویق به استفاده از قرن‌ها تلاش علمای شیعه در بهره‌برداری از منابع اصیل اسلام کنند.

یک سویه گویی آسیب رسانه ها است

حجت‌الاسلام محققی یک سویه گویی را از آسیب های هر رسانه دانست و از نمایندگان استانی خبرگزاری رسا خواست از مخاطبان خود بازخوردگیری داشته باشید؛ در کنار اطلاع رسانی، حرف ها و نظرات مخاطبان خود را بشنوید و گوشتان را برای شنیدن تقویت کنید.

وی تصریح کرد: از نقد خبرگزاری رسا به وسیله عالمان و فعالان حوزوی و حتی مخاطبان خوشحال می‌شویم؛ اگر عیب یا کوتاهی در کارمان باشد، این نقدها اهدای عیوب است؛ نقدها و نظرهای مخاطبان را افزون بر انتشار در خروجی های خبرگزاری، در دوره زمانی مشخص به ما منتقل کنید تا در مجموعه‌ای تحلیل و بررسی شود.

مدیر عامل خبرگزاری رسا خواستار توجه بیشتر نمایندگان استانی خبرگزاری رسا به دروس خارج در استان‌ها شد و گفت: در استان‌های خود از دروس خارج گزارشی تهیه کنید، از موضوعات درس، تعداد شاگردان، شیوه تدریس، ورود و خروج به مباحث، اقوال علما گزارش تهیه کرده و از شاگردانشان نظر سنجی کنید، اگر درس اخلاقی هست منعکس کنید.

حجت‌الاسلام محققی در پایان خواست تا مسؤولان دفاتر استانی خبرگزاری رسا ارتباطات خوبی را با عالمان دین و حوزویان برقرار کنند و تصریح کرد: با وجود شما عزیزان، در هیچ استان و شهری از کشور نباید فردی حوزوی با خبرگزاری رسا آشنایی نداشته باشد./836/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات