۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۵۵۷۱۳۶
امام جمعه موقت بوشهر:

مسؤولان در زمینه حل مشکلات جوانان و رفع بیکاری پاسخگو باشند

امام جمعه موقت بوشهر گفت: هر سال مقام معظم رهبری شعاری را برای سال انتخاب می کنند اما این شعار نباید تنها به زدن بنر از سوی ما ختم شود بلکه عمل کردن به آن لازم است.
حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی امام جمعه عالیشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی امروز در خطبه های نماز جمعه بوشهر با تسلیت وفات حضرت ام البنین(س) تقوا را بهترین زاد و توشه انسان برای آخرت عنوان کرد و گفت: داشتن تقوا سعادتمندی آخرت را به همراه دارد.

امام جمعه موقت بوشهر به پیش رو بودن 14 اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و آغاز هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرد و اظهار داشت: شایسته است انسان در راه خدا بخشی از مال و اموال خود را به افراد نیازمند و بی بضاعت انفاق کند.

وی به 15 اسفند روز درختکاری پرداخت و ابراز داشت: درختان نشانه های قدرت و عظمت خداوند و معاد هستند و وجود این درختان موجب پاکی هوا و حفظ خاک و جلوگیری از عوارضی مثل سیل می شود به همین جهت بایستی در راه توسعه جنگل ها کمک کرد و یکی از با برکت ترین و پاکیزه ترین شغل ها درختکاری است.

حجت الاسلام هاشمی مردم را به کاشتن درخت توصیه کرد و گفت: کاشتن درختان تاثیرات مثبتی را در زندگی دنیوی و اخروی ما خواهد داشت بنابراین نسبت به این عمل شایسته باید همت گماریم.

امام جمعه موقت بوشهر در ادامه سخنان خود به در پیش بودن سالروز تاسیس کتابخانه های عمومی پرداخت و خاطرنشان کرد: این نهاد یکی از مهمترین نهادهایی است که به نیازهای اجتماعی مردم پاسخ می دهد و نقش مهمی در راستای ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی دارد.

وی خواستار توجه مسؤولان به کتابخانه ها شد و گفت: طرح کتابخانه گردی توسط مسؤولان اجرا شده است و امیدواریم که مسؤولان نسبت به برطرف کردن مشکلات کتابخانه های استان توجه ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام هاشمی به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اشاره کرد و با اشاره به تاکید معظم له بر تکریم شهدا به ویژه شهدای کارگری گفت: در حوادث انقلاب کارگران با بصیرت در صحنه حاضر شدند تا این انقلاب به ثمر نشست؛ در حال حاضر نیز مسؤولان باید در عمل پیگیر مطالبات کارگران باشند.

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه مسؤولان باید در قبال مسؤولیت خود پاسخگوی مردم باشند اظهار داشت: هر سال مقام معظم رهبری شعاری را برای سال انتخاب می کنند اما این شعار نباید تنها به یک زدن بنر از سوی ما ختم شود بلکه عمل کردن به آن لازم است. مسؤولان بایستی پاسخ دهند که در باب حل مشکلات جوانان و رفع بیکاری، تسهیل در ازدواج و بسیاری مسائل دیگر چه کاری انجام دادند./833/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات