۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۵۵۷۲۸۹
حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی:

انحصاری شدن بعضی کالاها به نام برخی مسؤولان و فرزندان آنان بی عدالتی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امروز صدها شرکت کوچک و خرده پا نابود می‌شوند که شرکتی بزرگ‌تر که وابسته به فرزند فلان مسؤول است پیشرفت کند، گفت: در حال حاضر به خاطر آنکه برخی کالاها منحصر به فلان شخص است کسی جرات نمی‌کند نام آن کالا را به زبان بیاورد و این برای جامعه اسلامی تاسف انگیز است.
ادیب یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع غدیر گفت: حضرت ام البنین نزد اهل بیت(ع) از جایگاه بسیار رفیعی برخوردار است به طوری که امام زمان(عج) می‌فرمایند: در گرفتاری‌ها به مادرمان ام البنین توسل بجویید.

وی افزود: ما باید به شیوه و سیره زندگی حضرت توجه داشته باشیم تا بدانیم ایشان به چه نحوی فرزندان خود را تربیت کردند که سرمشق و الگوی تاریخ شدند.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی با بیان اینکه حضرت ام البنین در خاندانی علوی و بسیار اصیل رشد یافته بودند، ابراز کرد: حضرت ام البنین فردی ولایتمدار بودند و درک ایشان از ولایت ریشه در خردورزی و اندیشه عمیق حضرت از جایگاه ولایت داشت.

استاد حوزه علمیه با تبیین اینکه حضرت ام البنین وجود خود و فرزندانش را وقف ولایت کرد و از هر فرصتی برای تقویت روحیه ولایتمداری فرزندانش کوتاهی نکرد، اظهار داشت: محیط خانه بهترین مکان و فرصت برای تربیت و رشد روحی فرزندان به شمار می‌رود از این رو مادران باید این فرصت را مغتنم دانسته و از تربیت و هدایت فرزندان غفلت نکنند.

وی ادامه داد: اگر فرزندان ولایی و فدایی اهل بیت(ع) تربیت شوند سرنوشت خوبی در انتظار آنان خواهد بود و والدین از این خیر بهره‌های بسیاری خواهند برد. اهل بیت(ع) به محبت و دلدادگی ما کمترین نیازی ندارند و این ما هستیم که محتاج توجه و عنایات آنها هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی با تاکید بر اینکه والدین باید از هر فرصتی برای نفوذ و تقویت اهل بیت(ع) در قلب و روح فرزندان دریغ نکنند، عنوان کرد: فرزندان باید متناسب با ظرفیت وجودیشان از معنویات ائمه اطهار(ع) سیراب شوند. تامین رزق روحی برای فرزندان مهم‌تر از تامین نیازهای مادی آنان است چرا که اصل نیاز فرزندان خط دهی و جهت دهی مناسب برای سعادت دنیا و آخرتشان است.

استاد حوزه علمیه با ابرازا تاسف از ضعف آموزشی کشور، گفت: متاسفانه برنامه ریزی و عملکرد دستگاه آموزشی کشور برای رشد و سعادت فرزندان بسیار ضعیف است و هر کسی بر اساس سلیقه‌ای که دارد برای آموزش فرزندان تهیه محتوا می‌کند.

وی یکی از دلایل سست شدن بنیاد خانواده را در عدم ارتباط گیری عاطفی والدین با فرزندان بیان کرد و اظهار داشت: صبر و شکیبایی اعضای خانواده مهمترین عامل در تحکیم بنیاد خانواده است. امام علی(ع) تا پایان عمر بر فرزندانش نظارت داشتند و در دوران حکومتشان اجازه نمی‌دادند از بیت المال سوء استفاده شخصی داشته باشند و به نفع خود بهره ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی ادامه داد: امروز متاسفانه صدها شرکت کوچک و خرده پا نابود می‌شوند که شرکتی بزرگ‌تر که وابسته به فرزند فلان مسؤول است پیشرفت کند. در حال حاضر به خاطر آنکه برخی کالاها منحصر به فلان شخص است کسی جرات نمی‌کند نام آن کالا را به زبان بیاورد و این برای جامعه اسلامی تاسف انگیز است. در دوران عثمان بیت المال در اختیار او و خاندانش بود و مردم در فقر مطلق به سر می‌بردند در حالی که سیره امام در دوران حکومتش چیزی جز عدالت نبود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات