۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۵۵۷۳۴۷
امام جمعه سملقان:

پرداختن به آسیب‌های اجتماعی اولویت روحانیان در ایام اعتکاف باشد

امام جمعه سملقان گفت: برپایی مجالس و محافل مذهبی با موضوعات مختلف در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی باید به‌صورت ویژه در دستور کار روحانیان و مبلغان در ماه رجب و ایام اعتکاف باشد.
حجت الاسلام شریعتی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدجواد شریعتی نژاد، امام جمعه سملقان، امروز در نشست ماهانه روحانیان و ائمه جماعات شهرستان مانه و سملقان که به مناسبت میلاد باسعادت حضرت زهرا (س) و ایام ماه رجب به‌ویژه مراسم معنوی اعتکاف برگزار شد، بر استفاده حداکثری از فرصت معنوی این ماه تأکید کرد.

وی با اشاره به لغو مرخصی‌های روحانیان در ایام ماه رجب، اظهار کرد: اقامه سه وعده نماز، بیان احکام و مسائل اعتکاف، آماده‌سازی فضای مساجد و اجرای برنامه‌های فرهنگی در این ایام و همچنین بهره‌گیری از تجارب سال‌های گذشته باید مورد توجه روحانیان و دست‌اندرکاران اعتکاف باشد.

حجت‌الاسلام شریعتی نژاد با تأکید بر حضور در منطقه تبلیغی در ایام اعتکاف گفت: روحانیان باید برنامه‌های فرهنگی و قرآنی مختلفی در مساجد داشته باشند تا مردم در ایام اعتکاف بتوانند از این برنامه‌ها به نحو احسن استفاده کنند.

وی با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از تجارت سال‌های گذشته در مراسم اعتکاف امسال، اضافه کرد: باید طرح‌ها و برنامه‌های جوانان و نوجوانان غنی‌تر از سال‌های گذشته اجرا شود.

حجت‌الاسلام شریعتی نژاد با تأکید بر پرداختن روحانیان به آسیب‌های اجتماعی در این ایام، اظهار کرد: متأسفانه باید بپذیریم که جامعه با مشکلات و آسیب‌های متعدد اجتماعی و فرهنگی روبه‌رو است.

وی افزود: خانواده به‌عنوان نخستین مرحله شکل‌دهی شخصیت افراد و به‌عنوان اولین و مستحکم‌ترین سنگر در مواجهه با مشکلات و آسیب‌ها، نقش مهمی در آموزش، کاهش و پیشگیری از بروز مشکلات دارد.

حجت‌الاسلام شریعتی نژاد ادامه داد: ازاین‌رو توجه به خانواده و آموزش صحیح والدین می‌تواند ما را در کاهش و جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی که گریبان گیر جوانان ما شده یاری رساند.

وی تصریح کرد: برپایی مجالس و محافل مذهبی با موضوعات مختلف در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی یکی از راه‌های مبارزه با تهاجم فرهنگی و بصیرت افزایی جوانان و نوجوانان و همچنین خانواده‌های آنها است که باید به‌صورت ویژه در دستور کار روحانیان و مبلغان در ماه رجب و ایام اعتکاف باشد./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات