۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۵۵۷۳۷۲
آیت الله کعبی:

دولتمردان گزارش واقعی از فعالیت برای تحقق شعار سال ارائه کنند

آیت الله کعبی گفت: دولت باید گزارش های واقعی مورد مشاهده در زمینه اقتصاد مقاومتی ارائه دهد که بعید می دانم در این باره گزارش قابل توجهی بیان کند.
آیت الله کعبی

آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، شعار سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» را یک راهبرد بنیادین برای خودکفایی، اشتغال و رویارویی با جنگ اقتصادی دشمن، محکم سازی زیرساخت های پیشرفت، عزت، رشد و تعالی ملت بزرگ ایران دانست.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: انتظار آن بود که همه ارکان کشور اعم از دولت و ملت و نهادهای عمومی غیردولتی، بخش خصوصی، تعاونی، دولتی و خصولتی و همه فعالان اقتصادی، اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند و حداقل فرهنگ آن را عمومی و فراگیر کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه دولت قرارگاه اقتصاد مقاومتی را تشکیل داده است، افزود: با ابراز تأسف باید گفت دولت صرفا برنامه های عادی اقتصادی خود را در قالب اقتصاد مقاومتی سامان داد حال آنکه «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» یک مدیریت جهادی و عملیاتی و انقلابی را می طلبد.

آیت الله کعبی خاطرنشان شد: از آنجا که دولت، خود را درگیر حاشیه ها کرده و بیش از حد برای برجام سرمایه گذاری کرده تا گشایش های اقتصادی از طریق آن صورت گیرد؛ بنابراین شعار اقتصاد مقاومتی را در عمل جدی نگرفت هر چند که در طراحی و برنامه ریزی و ارائه گزارش ظاهرا همراه بود.

وی ادامه داد: دولت در عمل آهنگ یک تحول برپایه اقتصاد مقاومتی را اجرایی نکرد و کارآفرینی و تشویق بنگاه ها و اشخاص کارآفرین و تولید کننده را مورد حمایت جدی و در اولویت برنامه ها قرار نداد حال آنکه باید در اهم اولویت هایش باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دولت باید گزارش های واقعی مورد مشاهده و لمس جامعه در زمینه اقتصاد مقاومتی ارائه دهد که بعید می دانم در این باره گزارش قابل توجهی بیان کند./9456/پ203/ب1

ارسال نظرات