۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۵۵۷۹۲۷
نماینده مجمع طلاب جویبار و قائم‌شهر:

طرح‌های ارائه شده در مجمع طلاب آمارگونه است

حجت الاسلام طاهری علم‌شیری طرح‌های ارائه شده در دوره‌های مختلف مجمع را آمارگونه توصیف کرد و گفت که این طرح‌ها نمی‌تواند مشکلات طلاب را کمرنگ و برطرف کند.
مجمع نمایندگان طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدموسی طاهری علم‌شیری نماینده مجمع طلاب جویبار و قائم‌شهر در آخرین جلسه عمومی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات دارالشفا ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و تقدیر از هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب اظهار داشت: دستاوردهایی در این مجمع حاصل شد که مورد توجه همه نمایندگان مجمع طلاب بوده است؛ اما در این جلسه بیشتر به ضعف‌ها و کمبودها اشاره می‌شود.

وی طرح‌های ارائه شده در دوره‌های مختلف مجمع را آمارگونه دانست و بیان کرد: متأسفانه در این دوره طرح‌هایی که بتواند مشکلات طلاب را کمرنگ و برطرف کند به چشم نیامده است و در این 7 دوره بیشتر طرح‌ها آمارگونه شده است که ملموس در زندگی طلاب نیست.

نماینده مجمع طلاب جویبار و قائم‌شهر با اشاره به مشکلات برخی طلاب در تأمین زندگی تصریح کرد: طلاب علوم دینی در قم و شهرستان از مشکلات معیشتی رنج می‌برند که ضروری است فکری برای حل مشکلات آنها کرد؛ اما طرح‌هایی که بتواند مشکلات طلاب راحل کند ارائه نشده است.

وی از عدم کادر حوزوی و عدم شناخت ارگان‌های حوزوی ابراز گلایه کرد و گفت: هنوز کادری حوزوی و معرفی‌نامه در مقابل ارگان‌های حوزوی پیش‌بینی نشده است، خیلی از ارگان‌های حوزوی در شهرستان‌ها مانند اوقاف، سازمان تبلیغات و دفتر امام جمعه‌های بعضی شهرها نمایندگان مجمع طلاب خود را نمی‌شناسند.

حجت الاسلام طاهری علم‌شیری با اشاره به ضرورت ارائه طرحی منسجم برای اعزام طلاب به شهرستان‌ها تصریح کرد: چرا طرح‌های عمده، پویا و منسجم برای اعزام طلاب به شهرستان‌ها به‌صورت فوری پیگیری نشده است و در حالی که با حضور طلاب در شهرستان‌ها همه مساجد شهرستان‌‌ها فعال می‌شوند.

وی در پایان مشکلات طلاب حوزه علمیه را قابل حل دانست و گفت: بسیاری از این انتقادات در طول سال بیان شده است و شاید پیگیری برخی مشکلات جامعه مانند برگزاری فلان مراسم مبتذل در برج میلاد به دست حوزه نباشد؛ اما خیلی از مشکلات حوزه علمیه و طلاب به دست مجمع نمایندگان قابل حل است./۸۷۶/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات