۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۵۵۸۸۴۴

تولید مستند انگلیسی «جهاد در اسلام» از سوی الازهر

کلیپ ویدئویی مستندی با موضوع «جهاد در اسلام» از سوی دیده‌بان مبارزه با افراط‌گرایی وابسته به مرکز اسلامی الازهر تولید و منتشر شد.
الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا، کلیپی مستند به زبان انگلیسی با عنوان «The Concept of Jihad» و با هدف تصحیح و تبیین مفهوم «جهاد» و بیان حقیقت آن در شریعت اسلامی از سوی دانشگاه الازهر مصر تولید و منتشر شد. این کلیپ تلاش می‌کند جایگاه جهاد مشروع و حکمت شرعیت این حکم در اسلام را تبیین کند.

در این مستند آمده است فلسفه تشریع حکم جهاد در اسلام  مقابله با ظلم و تجاوز و جهاد یکی از مقاصد شریعت برای دفاع مسلمانان از جان خود است.

در این مستند ویدئویی همچنین تبیین شده که مسلمانان برای مقابله با تجاوزات دیگران و ظلم و نیز دفاع از جان و وطن خود به جهاد متوسل می‌شوند و از آن برای تجاوز، دشمنی و تخریب و نیز ایجاد وحشت در جهان به نحوی که برخی از گروه‌های تروریست و خشونت‌طلب انجام می‌دهند، استفاده نمی‌کنند.

گفتنی است، جهاد از آموزه‌های اسلامی، به معنای کوشیدنِ همراه با فداکاری در راه خدا با جان، مال و دیگر داشته‌های انسانی است. به موجب آیات قرآن، کسانی که جان و مالشان را در راه خدا فدا کنند در درگاه الهی از دیگر مسلمانان برترند و خداوند به آنها مژده بهشت و دستیابی به مقام شهادت داده است. در دهه‌های اخیر رفتارهای اسلام‌هراسی در کنار برخی خشونت‌های گروه‌های تندرو دست‌مایه‌ای برای هجمه به آموزه جهاد بوده است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

 

ارسال نظرات