۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰
کد خبر: ۵۶۱۰۶۶
یادداشت؛

عزت ایران و مزدوری به نام ترامپ

شاخصه‌هایی كه نظام سلطه به عنوان بخشی از اهداف حضور خود در منطقه به آن اشاره كرده، همگی نمادهای اقتدار و عزت ایران است؛ اینكه اروپا و آمریكا در پی مهار قدرت و توان موشكی ایران هستند، نه نشان از ضعف، كه مظهر اقتدار، استقلال و پایداری مردم بر اصول و آرمان‌‌های نظام اسلامی است.
دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم آذربایجان شرقی با رهبر انقلاب

به گزارش خبرگزاری رسا، اظهارات ترامپ در زمینه شكست سیاست‌های امریكا در 17 سال گذشته در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) به رغم تحمیل بیش از 7 تریلیون دلار هزینه بر مردم امریكا و اقدامات باج‌خواهانه او از حكام خلیج فارس برای جبران این هزینه‌ها به قیمت تداوم حضور امریكا در منطقه، در عین حال بیانگر سوی دیگر تحولات منطقه و آن همان دست برتر نیروهای مقاومت و به‌ویژه ایران اسلامی در این مواجهه چندبعدی در روند تحولات سال‌های اخیر منطقه غرب آسیاست.

تاریخ مورد اشاره ترامپ به روزهای پس از حادثه 11سپتامبر باز می‌گردد كه خود آن حادثه نیز شكست‌ سیاست‌های گذشته سران كاخ سفید و حكام منطقه در مقابله با حركت انقلاب اسلامی از طریق ایجاد جریان موازی تكفیری در برابر حركت انقلاب اسلامی بود. اما پس از آن حادثه امریكا طی دولت‌های مختلف دموكرات و جمهوری‌خواه چند استراتژی نظامی و امنیتی را برای جبران شكست‌های گذشته در منطقه به اجرا درآورد كه هر كدام از آنها خود به شكستی دیگر تبدیل شد. كاخ سفید با استراتژی دكترین اقدام پیش‌دستانه در آغاز دهه 80 در پی ایجاد دو دولت نمونه لیبرال دموكراسی در افغانستان و عراق بود، اما عراق به یك جمهوری اسلامی تبدیل و امریكا ناچار به فرار از آن شد و در افغانستان نیز به‌رغم حضور 17 ساله هنوز نتوانسته امنیت را برای آن كشور برقرار كند و روز به روز بر بحران این كشور افزوده می‌شود.

طرح خاورمیانه بزرگ استراتژی دیگر كاخ سفید بود كه با دو جنگ 33 روزه و 22 روزه به تحكیم مقاومت در منطقه، حزب‌الله در لبنان و حماس در فلسطین و شكست هیمنه امریكا و رژیم صهیونیستی انجامید. جنگ نیابتی سومین استراتژی كاخ سفید بود كه با محوریت و هدایت عربستان و برخی دیگر از حكام منطقه جبهه مقاومت را هدف گرفت كه مدال فتح این جنگ نیز بر سینه قهرمانان نیروی مقاومت با محوریت سپاه قدس نشست. اكنون اما مثلث شوم امریكایی، صهیونیستی و سعودی با هدایت ترامپ، با محور قرار دادن ایران به عنوان تهدید منطقه، سناریوی جدیدی را برای جبران شكست‌های گذشته آغاز كرده است كه وجه بارز آن پذیرش مزدوری امریكا برای حكام مفلوكی است كه به دلیل ماهیت غیر مردمی و متحجرانه‌شان به پایان خط رسیده‌اند. اینكه ترامپ برای حضور در سوریه درخواست 4میلیارد دلار از حكام سعودی می‌كند این نه نشانه قدرت امریكا كه نشانه ذلت ابرقدرتی است كه قرار است با ادامه جنایات گذشته در منطقه و با مزدوری اعراب بخشی از اعتبارات از دست‌رفته گذشته را جبران كند.

اما شاخصه‌هایی كه نظام سلطه به عنوان بخشی از اهداف حضور خود در منطقه به آن اشاره كرده، همگی نمادهای اقتدار و عزت ایران است، اینكه اروپا و امریكا در پی مهار قدرت و توان موشكی ایران هستند و اینكه نفوذ و اقتدار ایران در منطقه را برنمی‌تابند یا اینكه به‌رغم برجام، نگران بازسازی قدرت هسته‌ای ایران پس از پایان محدودیت‌های این قرارداد به دلیل قابلیت‌ها و توانمندی جوانان متخصص ایران هستند یا اینكه نسبت به توان سایبری ایران اظهار نگرانی می‌كنند یا به دامن زدن به اغتشاشات امید بسته‌اند، نه نشان از ضعف، كه مظهر اقتدار، استقلال و پایداری مردم بر اصول و آرمان‌ها به‌رغم تحمل سختی‌ها و فشارهای بیرونی و بعضاً ناراستی‌های داخلی است.

مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح در روز یك‌شنبه دوران كنونی را دوران عزت جمهوری اسلامی دانسته و تأكید می‌كنند: علت تهاجم‌های بی‌سابقه كنونی بر ضد نظام اسلامی، قدرت روزافزون این نظام است، زیرا دشمنان از این قدرت فزاینده به شدت احساس خطر كرده‌اند و حملات خود را افزایش داده‌اند. ایشان اما در عین حال تأكید می‌كنند كه به‌رغم تمام توطئه‌ها و به كوری چشم دشمنان، قدرت نظام اسلامی روز‌به‌روز افزایش خواهد یافت.

ایشان در بیانات نوروزی خود نیز با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های درونی انقلاب كه ناشی از ایمان و باور مردم به ارزش‌ها، منابع و زیرساخت‌های قوی كشور، نسل جوان و بالنده كشور است با تأكید بر عبور قدرتمندانه نظام از این مراحل یادآور شدند: جوانان عزیز ما این كشور را خواهند ساخت، بهتر از آن چیزی كه در ذهن نسل قبلی - كه نسل ماست- وجود داشته است، ان‌شاءالله بهتر خواهند ساخت و خواهند توانست پرچم استقلال و عظمت و شرافت این كشور را از آنچه تا امروز بوده است بلندتر كنند اما به رغم اینكه تجربه نشان داده است كه تهدیدات و فشارهای بیرونی انقلاب را قوی‌تر كرده‌است، نقش چالش‌سازی‌های درونی و ناكارآمدی‌ها و ضعف‌های داخلی، دشمنان را به اثرگذاری برنامه‌هایشان امیدوارتر كرده است. ضعف و سردرگمی و مواضع این روزهای دولتمردان در قبال بازار ارز و تلاش برخی از آنها و فتنه‌گران برای متهم كردن نیروهای خدوم برای جبران بی‌كفایتی در این بازار و از سوی دیگر سیاه‌نمایی احمدی‌نژاد و سینه‌چاكان فریب‌خورده او كه با زمینه‌سازی و فرصت‌سازی، همچون دو روی یك سكه، صلابت و سلامت نظام را هدف گرفته‌اند./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: جوان

ارسال نظرات