۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۵۶۲۰۵۳
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

زی طلبگی راه رسیدن طلاب به مدارج علمی و اخلاقی بالا است

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که زی طلبگی باید در همه شئون زندگی فردی و اجتماعی طلاب نهادینه شود، گفت: طلاب برای موفقیت در جامعه و همچنین جذب مردم به سوی خود باید اخلاق مدار باشند و تقوا را در همه امور زندگی تقویت کنند.
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در نشست اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) با تبریک ماه شعبان و ولادت با سعادت امام سجاد(ع)، این ماه را دروازه ورود به ماه فضیلت الهی عنوان کرد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که ماه های رجب و شعبان فرصت مغتنمی برای رسیدن طلاب به بالاترین سطح معنویت است، افزود: خسارت از دست دادن فرصت های معنوی ماه های رجب و شعبان قابل جبران نیست.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که لازمه کسب فیض الهی در ماه مبارک رمضان، تزکیه نفس و خودسازی در ماه های رجب و شعبان است، خاطرنشان کرد: در اهمیت و فضیلت ماه شعبان همان بس که پیامبر گرامی اسلام آن را ماه خود نام نهادند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب نباید ظرفیت های معنوی این ماه های با فضیلت را سبک بشمارند، تصریح کرد: طلبه باید با استفاده از لحظه های معنوی و عبودیت ماه شعبان خود را برای بهره گیری از فیوضات الهی ماه مبارک رمضان آماده سازند.

وی با تأکید براین که طلابی که در همه حال به اصلاح و تزکیه نفس می پردازند به طور حتم سهل تر از دیگر طلاب مسیر رشد و تعالی علمی و معنوی را طی خواهند کرد، افزود: رمز موفقیت بسیاری از علما و بزرگان دینی ما در گذشته نیز توجه به اخلاق و معنویت در حوزه بوده است.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که خلوت و جلوت یک طلبه باید یکسان باشد، تصریح کرد: طلبه موفق حتی یک لحظه نیز از توجه به اخلاق و معنویت در حوزه غافل نمی شود و در همه حال خود را در محضر ذات اقدس الهی می بیند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که هیچ چیز در حوزه و دوران طلبگی با ارزش تر از رشد علمی و معنوی نیست، خاطرنشان کرد: علم و معنویت با هم ارزش و معنا پیدا می کند و اگر کسی مدعی شود باید همه دوران تحصیل خود را تنها به علم آموزی بپردازد به طور حتم در بخش دیگر سست و ضعیف باقی خواهند ماند.

وی با بیان این که علم بدون اخلاق و معنویت برای انسان عزت و افتخاری به وجود نخواهد آورد، تصریح کرد: اگر امروز حوزه علمیه همچون خورشیدی در جهان می تابد و همه ملت های مسلمان از معنویت آن بهره مند هستند به دلیل حاکم بودن اخلاق و معنویت در حوزه ها است.

حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز بی اخلاقی و عدم وجود معنویت موجب بروز بحران های بشری در جهان شده است، خاطرنشان کرد: اگر اخلاق و معنویت در دنیای امروز نشر پیدا کند به طور حتم این مشکلات و بحران های بشری رفع خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران همچنین با بیان این که امروز دنیای غرب دچار بحران معنویت شده است، تصریح کرد: در جامعه امروز اخلاق و معنویت باید از سوی حوزویان در همه بخش های جامعه نهادینه شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که رسالت حوزه های علمیه تنها داخلی نیست بلکه وظیفه حوزه و حوزویان گسترش جهانی ارزش های الهی و معنوی است، خاطرنشان کرد: باید فعالیت های تبلیغی روحانیت در عرصه بین الملل بیش از پیش تقویت شود چون دنیای امروز از نبود اخلاق و معنویت رنج می برد.

حجت الاسلام طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت رعایت زی طلبگی از سوی دانش پژوهان حوزوی تأکید کرد و گفت: راه رسیدن طلاب به مدارج علمی و اخلاقی بالا رعایت زی طلبگی در همه دوران زندگی است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که زی طلبگی باید در همه شئون زندگی فردی و اجتماعی طلاب نهادینه شود، تصریح کرد: طلاب برای موفقیت در جامعه و همچنین جذب مردم به سوی خود باید اخلاق مدار باشند و تقوا را در همه امور زندگی خود تقویت کنند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات