۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۵۶۲۱۷۲
رييس ستاد زكات شهرستان كاشان:

رتبه نخست جمع آوری زكات استان اصفهان به كاشان رسيد

رييس ستاد زكات شهرستان كاشان گفت: شهرستان كاشان با جمع آوري 2 ميليارد و 500 ميليون ريال زكات رتبه نخست جمع آوري زكات در استان اصفهان را كسب كرد.
حجت الاسلام سهراب زاده

حجت الاسلام مجيد سهراب زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، گفت: شهرستان كاشان در سال گذشته در مجموع با جمع آوري ۲ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال زكات واجب و زكات مستحبي در استان اصفهان رتبه نخست جمع آوري زكات را كسب كرد و اصفهان دوم شد.

وي افزود: از مجموع ۲ ميليارد و ۵۰۰ ميليارد ريال زكات جمع آوري شده در شهرستان كاشان يک ميليارد و چهارصد ميليون ريال آن زکات واجب و فطره است و مابقي آن زكات مستحبي است.

حجت الاسلام سهراب زاده ميزان زكات جمع آوري شده شهرستان كاشان در سال 95 را 2 ميليارد ريال اعلام كرد و با اشاره  به جمع آوري ۲ ميليارد و ۵۰۰ ميليون  ريال زكات در سال جاري گفت: زكات جمع آوري شده شهرستان كاشان درسال 96 نسبت به سال 95  افزايش چشمگيري داشته است.

به گفته وي زكات جمع آوري شده در پروژهای عام المنفعه، مسکن محرومين، جهيزيه، درمان، تحصيل و معيشت محرومين و نيازمندان شهرستان كاشان هزينه شده است.

حجت الاسلام سهراب زاده در ادامه فرهنگ سازي و آماده شدن زيرساخت‌هاي برنامه هاي زكات براي بهره برداري و پرداخت زكات از سوی مؤديان با دامداران، گلابگيران و شركتهاي توليد گلاب را در افزايش جمع آوري زكات در شهرستان كاشان حائز اهميت دانست.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر شوراي زكات در ۶ شهر و ۴۲ روستاي تابعه شهرستان كاشان تشکيل شده است اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۶۵۰ عامل افتخاری زکات در شهرستان كاشان با ستاد زكات اين شهرستان همكاري دارند.

رييس ستاد زكات شهرستان كاشان در ادامه از همكاري نماينده ولي فقيه در كاشان، عاملين زكات، مسؤولان ادارات و نهادها، خيرين مسکن ساز، بخشداران، دهياران، شوراهاي اسلامي روستاها و عاملين افتخاري زکات كه ستاد زكات شهرستان كاشان را در سال گذشته حمايت كردند قدردانی كرد./1307/ت303/ب1

ارسال نظرات