۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۵۶۲۳۳۴
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

تولید کالای استاندارد گام اول در حمایت از کالای ایرانی است

آیت الله طه محمدی گفت: اگر می خواهیم به سوی حمایت از کالای ایرانی برویم در درجه اول باید تولید کنندگان ملزم به رعایت استانداردها شوند در غیر این صورت مردم مجبور به خرید کالای خارجی خواهند بود.
دیدار فرماندار همدان با آیت الله طه محمدی دیدار فرماندار همدان با آیت الله طه محمدی دیدار فرماندار همدان با آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در دیدار فرماندار و مدیران شهر همدان ضمن تشویق مردم و مسؤولان به حمایت از کالای ایرانی گفت: شرط اول برای حمایت از کالای داخلی رعایت استاندارد از سوی تولید کنندگان است.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم به سوی حمایت از کالای ایرانی برویم در درجه اول باید تولید کنندگان، خود را ملزم به رعایت استانداردها کنند در غیر این صورت مردم مجبور به خرید کالای خارجی خواهند بود.

امام جمعه همدان با اشاره به لزوم برنامه ریزی دقیق در کارها گفت: متاسفانه امروز در صنایع مختلف پول بسیاری خرج می شود اما نتیجه مورد نظر حاصل نمی شود و خروجی ها دارای نقص فراوانی هستند.

وی توجه به اصالت ایرانی را گامی مهم در پیشرفت کشور توصیف کرد و افزود: دشمن تمام تلاش خود را در این راه قرار داده است تا گذشته ما را از ما گرفته و به جای آن سنت اشتباه غربی را در کشور ترویج دهد.

آیت الله طه محمدی تصریح کرد: امروز بناهایی را می بینیم که با وجود گذشت صد ها سال از ساخت آن، هنوز پا بر جا و استوار است اما بعضی از ساخت و سازهای امروزی حتی ده سال هم پایداری لازم را ندارد و نیاز به بازسازی و تعمیر دارد.

وی ادامه داد: به طور مثال فرش دست بافت زیبای ایران را تبدیل به فرش های ماشینی کرده اند که نه تنها عمر بسیار کمی در مقابل فرش دست بافت دارد بلکه اثرات سویی نیز بر سلامت پا می گذارد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: صنایع قدیمی ایران زمینه های بسیاری برای کار و اشتغال می تواند ایجاد کند و این وظیفه مسؤولان و مردم است که این سنت ها و صنایع را احیا کنند./979/پ203/ب1

ارسال نظرات