۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۵۶۲۴۹۹
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

ژرف‌نگری در دین برای خودسازی و جامعه‌سازی رسالت اصلی طلاب است

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: ژرف‌نگری در دین خدا و فکر کردن به عمق مسائل برای خودسازی و جامعه سازی ازجمله رسالت‌های طلاب و روحانیان است.
حجت الاسلام آزموده

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به رسالت طلاب و روحانیان در جامعه کنونی، اظهار کرد: حوزویان باید عالم به‌روز بوده و مطابق با نیازها و اقتضائات جامعه امروزی ایفای نقش کنند.

وی افزود: عالم به‌روز بودن طلاب و روحانیان یعنی با رهبری و سیاست‌های کلان که از سوی ایشان حکیمانه ابلاغ می‌شود همگام باشند.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: نعمت بزرگ ما این است که حاکم ما فقیه و حکیم است؛ در حالی که حاکمان بسیاری از ملت‌ها سفها هستند.

وی با بیان اینکه باید از خداوند بخواهیم دو مورد تشخیص وظیفه و تکلیف و انجام آن را به همه ما عنایت کند، گفت: امام صادق (ع) می‌فرماید: «تَفَقّهُوا فِی الدّینِ فَإِنّهُ مَنْ لَمْ یَتَفَقّهْ مِنْکمْ فِی الدّینِ فَهُوَ أَعْرَابِیّ‌ٌ إِنّ اللّهَ یَقُولُ فِی کتَابِهِ: لِیَتَفَقّهُوا فِی الدّینِ وَ لِیُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذا رَجَعُوا إِلَیْهِمْ لَعَلّهُمْ یَحْذَرُونَ».

حجت‌الاسلام آزموده خاطرنشان کرد: این امام همام تأکید می‌کند دین را خوب بفهمید؛ زیرا هر که دین را خوب نفهمد مانند صحراگرد است و خداوند هم در قرآن تأکید می‌کند که عده‌ای باید در امر دین دانش اندوزند و چون بازگشتند قوم خود را بیم دهند شاید آنها بترسند.

وی تصریح کرد: ازاین‌رو ژرف‌نگری در دین خدا و فکر کردن به عمق مسائل برای خودسازی و جامعه سازی ازجمله رسالت‌های طلاب و روحانیان است.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: ما باید تولد شخصیت پیدا کنیم تا بتوانیم تولید شخصیت کنیم و حوزه علمیه برای این است که شخصیت ما را بسازد تا وقتی از حوزه خارج شدیم انسان‌سازی کنیم.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد اظهار کرد: ما باید عالم به زمان خود باشیم؛ زیرا عالم به زمان هیچ وقت فریب نمی‌خورد و اگر کسی به‌روز باشد هیچ وقت غافل‌گیر نمی‌شود و اشتباهات به او هجوم نمی‌آورد./9314/ت303/ب1

ارسال نظرات