۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۵۶۲۶۶۰
یکی از اندیشمندان مراکش:

امام حسین باید به جهانیان معرفی شود

یکی از اندیشمندان مراکش خاطرنشان کرد که مبانی انسانی و اندیشه‎های امام حسین (ع) باید به جهانیان معرفی شود.
ربیع ادریس نائب رییس سازمان بین المللی امنیت مراکش پرچم گنبد امام حسین

به گزارش خبرگزاری رسا، ربیع ادریس نائب رییس سازمان بین المللی امنیت و هماهنگ کننده هیأت بین المللی صلح از مراکش طی سخنانی در چهاردهمین همایش بین المللی «بهار شهادت» گفت: رسانه‎های مغرض به شدت در جهت مخدوش کردن چهره تشیع در جهان فعالیت می‎کنند. این گونه رسانه‎ها درپی ایجاد فتنه و نفاق هستند.

وی افزود: پیام همایش «بهار شهادت» محبت، صلح و محکومیت اقدامات طائفه ای است.

نائب رییس سازمان بین المللی امنیت مراکش تصریح کرد: این همایش موجب آشنای ما با واقعیت عراق، قومیت و ادیان مختلف نظیر یهودیان و مسیحیان شد و دانستیم که اختلافی میان طوائف مختلف در این کشور نیست.

وی ادامه داد: این سفر به ما فهماند که کربلا و امام حسین (ع) به همه انسان‎های جهان تعلق دارد و محبان بسیاری با مذهب و طائفه‎های گوناگون از کشورهای مختلف به این شهر سفر می‎کنند.

ربیع ادریس خاطرنشان کرد که از مکتب امام حسین (ع) آموخته‎ایم که دیدگاه انسان‎ها نسبت به یکدیگر باید برادرانه باشد نه بر اساس قومیت و دین. ما باید اندیشه و مبانی انسانی برگرفته از مکتب سید الشهدا (ع) را به سراسر جهان انتقال دهیم.

وی اظهار داشت: هنگامی که من را برای این همایش دعوت کردند، می‎پنداشتم که همایش «بهار شهادت» فقط به شیعیان اختصاص دارد، اما وقتی به این شهر آمدم، مشاهده کردم که این همایش، بین المللی و مهمانانی با مذهب و قومیت‎های مختلف در ان مشارکت کرده‎اند./994/ب902/ف

ارسال نظرات