۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۵۶۲۷۳۳
امام جمعه پردیسان مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت جوانان؛ فرصتی عالی برای اعتلای کشور

حجت الاسلام والمسلمین قوامی بیان کرد: جوانان یک فرصت عالی برای اعتلای کشور هستند، برای استفاده از فرصت استفاده از نیروی جوانان بایستی اقتصاد، اشتغال، مسکن و ازدواج آنها را میسر کرد.
قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام والمسلمین صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه پردیسان ضمن تبریک میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) گفت: این جوان برومند محور جوانان بنی‌هاشم بود، افرادی که جنبش جوانان بودند و امام زمان خود را تنها نگذاشتند.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت و قابل توجه در مکتب امام حسین(ع) این است که پسر خود را به عنوان اولین فرد از بنی هاشم به میدان می‌فرستد، باید به خصوصیات این مکتب توجه کرد که چگونه ابتدا فرزند خود را به میدان فرستاده و فدای اسلام کرده و در مراحل بعدی نهضت سربازان دیگر را روانه میدان می‌کند.

امام جمعه پردیسان ابراز داشت: امام خمینی(ره) هم درست همین‌گونه عمل کرد که ابتدا فرزند خود را در این راه مقدس می‌دهد و بعد به مردم گفت فرزندان خود را روانه میدان کنید.

وی با بیان این‌که صاحب این انقلاب جوانان بودند تصریح کرد: جوانان اهل تغییر هستند و اگر هدایت نکنید، خود شما را تغییر می‌دهند، از این رو بایستی به نحو احسن از این سرمایه ارزشمند حفاظت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این‌که جنبش جوانان در ایران بر اساس مدل حضرت علی‌اکبر(ع) است، گفت: جنبش جوانان ایران هم مانند حضرت علیاکبر(ع) و جوانان کربلا بر مدار حق‌طلبی صورت گرفته است، منشأ حق، خدا است و اکثریت افراد ملاک نیست، چراکه گاهی به حق و گاهی علیه حق هستند، مانند کربلا که اکثریت مقابل امام زمان خود صف کشی کرده و دشمنی کردند.

وی اضافه کرد: اقتدار نیز این‌گونه است و گاهی برحق و گاهی علیه حق شکل می‌گیرد، مانند لشکر فرعون در زمان گذشته و دیکتاتورهای خلیج فارس در زمان حال، از طرف دیگر اقتدار جمهوری اسلامی بر مدار حق است؛ چراکه با باطل سازش نمی‌کند و توانسته نظام سلطه را مستأصل کند.

امام جمعه پردیسان با بیان این‌که زمانی اثر اقتدار جمهوری اسلامی مشاهده می‌شود که نظام سلطه نباشد، گفت: در ایران نه تنها شکاف و انقطاع نسلی وجود ندارد، بلکه هر نسل نسبت به نسل‌های قبل ازخود انقلابی‌تر و با بصیرت‌تر هستند و شهدای مدافع حرم نمونه بارزی از جوانان پرشور و شعور این نسل هستند.

وی با اشاره به شاخصه‌های حق گفت: نظام حق طلب، رهبری حق طلب دارد که برخوردار از ملاک‌هایی است که معصوم(ع) برای او بیان کرده است، رهبر جامعه ملاک است نه مسؤولانی که برای سهم بیشتر قدرت آبروی نظام را می‌برند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی در پایان تصریح کرد: جوانان یک فرصت عالی برای اعتلای کشور هستند، برای استفاده از فرصت استفاده از نیروی جوانان بایستی اقتصاد، اشتغال، مسکن و ازدواج آنها را میسر کرد./876/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات