۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۵۶۲۸۱۲

رقابت بیش از هزار علاقه‌مند به تحصیل در حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی

معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی از برگزاری آزمون ورودی حوزه علمیه استان با حضور بیش از هزار علاقه‌مند به تحصیل خبر داد.
حجت الاسلام مرتضی قربانی، معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی

حجت الاسلام مرتضی قربانی، معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که آزمون ورودی حوزه های علمیه همزمان با سراسر کشور در 2 حوزه امتحانی تبریز و بناب برگزار شد، اظهار داشت: بیش از هزار نفر از علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه های علمیه استان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی با بیان این‌که حدود 700 نفر در حوزه امتحانی تبریز و حدود 300 نفر در حوزه امتحانی بناب در آزمون ورودی حوزه شرکت کردند، خاطرنشان کرد: حدود 300 نفر از برگزیدگان شرکت کننده در آزمون ورودی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در مدارس علمیه استان پذیرش خواهند شد.

حجت الاسلام قربانی با بیان این‌که 95 نفر از شرکت‌کنندگان در آزمون ورودی حوزه امتحانی تبریز مدرک دانشگاهی داشته‌اند، گفت: هم اکنون 20 مدرسه علمیه ویژه برادران در آذربایجان‌‎شرقی فعال است که در کار این مدارس، شعبه استانی جامعه المصطفی العالمیه ویژه طلاب خارجی و مرکز تخصصی علامه امینی برای طلاب سطوح عالی حوزه فعالیت دارند.

معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که برگزیدگان آزمون ورودی حوزه، پس از مصاحبه حضوری و گذراندن دوره اختبار و تثبیت به صورت رسمی به عنوان طلبه مشغول به تحصیل خواهند شد، افزود: جذب طلبه در حوزه های علمیه با حساسیت و وسواس زیادی همراه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که توسعه مدارس علمیه آذربایجان‌شرقی از جمله مهم‌ترین اولویت‌های مرکز مدیریت استان به شمار می رود، افزود: امروز با محدودیت فضای آموزشی در مدارس علمیه استان رو به‌ رو هستیم که اگر مدارس جدید در شهرهای مختلف راه‌اندازی شوند، قادر به پاسخگویی تمام درخواست‌ها خواهیم بود.

حجت الاسلام قربانی ارتقای سطح کیفی آموزش در مدارس علمیه را دیگر اولویت مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان شرقی دانست و افزود: ایجاد فرصت‌های پژوهشی و توجه به آموزش پژوهش‌محور همواره مورد تأکید بوده است./935/ت303/ب1

ارسال نظرات