۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۵۶۳۵۹۹
حجت الاسلام منصوری سپهر تشریح کرد؛

فعالیت های علمی، قرآنی مدرسه علمیه امام حسین همدان

مدیر مدرسه علمیه قرآنی امام حسین(ع) همدان گفت: طلاب این مدرسه در کنار تحصیل علوم حوزوی با برنامه ریزی مناسب و استاندارد توانسته اند فعالیت حفظ قرآن داشته باشند.
مدرسه علمیه مدرسه علمیه امام حسین(ع) همدان مدرسه علمیه امام حسین(ع) همدان مدرسه علمیه امام حسین(ع) همدان مدرسه علمیه امام حسین(ع) همدان مدرسه علمیه امام حسین(ع) همدان مدرسه علمیه امام حسین(ع) همدان مدرسه علمیه امام حسین(ع) همدان مدرسه علمیه امام حسین(ع) همدان

حجت الاسلام آیت الله منصوری سپهر مدیر مدرسه علمیه قرآنی امام حسین(ع) شهر همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به فعالیت های علمی قرآنی این مدرسه بیان داشت: 5 سال از تاسیس مدرسه علمیه قرآنی امام حسین(ع) می گذرد و این در حالی است که طلاب این مدرسه در کنار تحصیل علوم حوزوی با برنامه ریزی مناسب و استاندارد توانسته اند فعالیت حفظ قرآن داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به جذب طلبه در سال تحصیلی جدید خاطرنشان کرد: سال تحصیلی 97-98 نیز با استفاده از تجارب قبلی از میان متقاضیان 20 تا 25 نفر جذب این مدرسه خواهند شد.

مدیر مدرسه علمیه قرآنی امام حسین(ع) شهر همدان گفت: متقاضیانی که در آزمون ورود به حوزه های علمیه شرکت می کنند و مراحل پذیرش را طی کنند اگر علاقه و شرایط حفظ قرآن را داشته باشند می توانند در این مدرسه تحصیل کنند و سابقه قرآنی افراد نیز در فرایند جذب بررسی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: کادر مجرب و اساتید قرآنی این مدرسه با برگزاری دوره و آزمون از شرایط عمومی طلاب با خبر می شوند و مهم ترین گزینه برای جذب طلبه علاقه فرد به علوم حوزوی و همچنین علاقه و انگیزه به فراگیری قرآن و تفسیر آیات الهی است.

حجت الاسلام منصوری سپهر با اشاره به برنامه های آموزشی مدرسه علمیه قرآنی امام حسین(ع) گفت: طلاب این مدرسه کار علمی خود را از نماز صبح شروع می کنند و بعد از نماز صبح به مرور آیات حفظ شده می پردازند.

وی افزود: صبح تا ظهر سه کلاس دروس عمومی حوزه و یک جلسه مباحثه دسته جمعی برگزار می شود و قبل از نماز ظهر طلاب کمی استراحت می کنند تا برای نماز و فعالیت علمی در بعد از ظهر آماده شوند.

مدیر مدرسه علمیه قرآنی امام حسین(ع) شهر همدان بیان کرد: فعالیت طلاب این مدرسه در بعد از ظهرها به فعالیت های قرآنی و حفظ آیات الهی اختصاص پیدا می کند.

وی ادامه داد: برنامه های قرآنی این مدرسه شامل 5 بخش تحویل حفظ جدید، مباحثه ۱۰ درس، مرور یک جزء، مباحثه دو نفره از جزءهای معین شده و ترجمه و تفسیر مفاهیم قرآنی در نیم ساعت است.

وی در پایان گفت: یکی دیگر از فعالیت های علمی طلاب این مدرسه تدریس دروس حوزوی از سوی طلاب پایه های بالاتر برای طلاب پایه های پایین تر است و عصرها برای حفظ نشاط طلاب برنامه دسته جمعی ورزشی را برگزار می کنیم./979/ت303/ب1

ارسال نظرات