۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۵۶۳۸۳۹
با حضور مبلغان جامعة الزهرا؛

همایش بزرگ مبلغان در آستانه ماه مبارک رمضان برگزار شد

همایش بزرگ مبلغان در آستانه ماه مبارک رمضان با حضور حجج اسلام والمسلمین احمد مروی و سید محمود مدنی در قم برگزار شد.
همایش مبلغان جامعه الزهراء ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش بزرگ مبلغان در آستانه ماه مبارک رمضان عصر امروز با حضور حجج اسلام احمد مروی و سید محمود مدنی در سالن همایش های جامعة الزهرا(س) برگزار شد.

مبلغان دین را ملعبه خواهش های عوام الناس قرار ندهند

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین مروی در این گردهمایی «مخاطب شناسی» را یکی از لازمه های کار تبلیغی دانست و اضافه کرد: یک مبلغ نباید هر قضیه و روایتی را برای همه بیان کند، زیرا با توجه به روایات در می یابیم که انبیای الهی و معصومان(ع) همواره بر اساس درک مخاطب سخن می گفتند و مبانی اسلامی را به اندازه درک عقلی مخاطبان بیان می کردند.

وی با بیان این که مبلغان باید سلیقه مردم را به سوی «مطالب علمی» سوق دهند، مطرح کرد: یک مبلغ باید در منبرهای خود از مطالب علمی بهره گیری کند، نه این که بر روی منبر از خواب و رویا سخن به میان آورد و دین را ملعبه خواهش های عوام الناس قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی «زمان شناسی» را یکی دیگر از لازمه های کار تبلیغی معرفی کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند «اگر اعلم علما باشید، اما زمان خود را نشناسید نمی توانید برای جامعه اسلامی مفید باشید»؛ نمی توان فارغ از زمان و با چشم بسته برای مردم حرف های مفید زد و در هدایت شان اثرگذار بود.

علم بدون تبلیغ بی ثمر است

همچنین حجت الاسلام والمسلمین مدنی در این همایش با بیان این که ما عرصه تبلیغ را در جامعة الزهرا(س) به صورت جدی پیگیری می کنیم، اظهار داشت: تبلیغ میوه و ثمره شجره طیبه جامعة الزهرا(س) است، بر این اساس نباید در این روزگار که دشمن از همه زمینه ها برای القای شبهات به جوانان استفاده می کند، ساکت بنشینیم.

با اشاره به این که علم بدون تبلیغ بی ثمر است، عنوان کرد: این که طلبه ای همه نظریات فقهی را بداند، اما از علم خود در جهت تبلیغ استفاده نکند، پسندیده نیست؛ ما بر اساس قرآن کریم وظیفه داریم با همه توان در برابر شبهات و هجمه های فرهنگی دشمن ایستادگی کنیم.

مدیر جامعة الزهرا(س) تبلیغ را به عنوان رکن و بعد اساسی جامعة الزهرا(س) معرفی کرد و ابراز داشت: اعزام ماه محرم نسبت به سال های گذشته چندین برابر شده بود و امیدواریم که اعزام مبلغان ماه مبارک رمضان از این آمار بالاتر باشد.

راه اندازی دوره تربیت مبلغ تحت عنوان «طرح شمیم»

حجت الاسلام تهرانی نیز در این جلسه تهرانی از راه اندازی دوره تربیت مبلغ تحت عنوان «طرح شمیم» خبرداد و بیان کرد: «شمیم» مخفف «شبکه مبلغان یاس مطهر» است که از سال تحصیلی آینده شروع شده و سعی می کنیم در سایه این طرح دوره های عمومی، تخصصی و گرایشی تبلیغ را در ضمن دروس حوزوی برگزار کنیم.

معاون فرهنگی تبلیغ جامعة الزهرا(س) اضافه کرد: مبلغان در بخش تبلیغ گرایشی می توانند وارد یک گرایش خاص شده و به صورت مخاطب محور و یا موضوع محور دوره ها را دنبال کنند؛ در بخش مخاطب محور به طلاب آموزش داده می شود تا مهارت پیدا کنند که چگونه با اقشار مختلف ارتباط برقرار کنند و مسائل دینی را به آن ها بیاموزند؛ همچنین در بخش موضوع محور نیز به طلاب مباحثی همچون «نقد سلفیه با تأکید بر وهابیت» و مواردی از این دست آموزش داده می شود تا به مبلغا خبره ای تبدیل شوند که در مقابل تفکرهای انحرافی به آسانی ایستادگی کنند.

وی همچنین با بیان این که «سامانه جامع تبلیغی» راه اندازی خواهد شد، ادامه داد: این سامانه برای آن است که مبلغان دیگر برای ارائه گزارش های تبلیغی نیازی به رفت  آمد حضوری نداشته باشند./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات