۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۵۶۳۸۵۵
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

صلوات بهترین حق شناسی و قدردانی از پیامبر و ائمه اطهار است

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه صلوات را دعایی مستجاب شده دانست و گفت: ذکر صلوات بهترین حق شناسی و قدردانی از پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) است.
حجت الاسلام حاج علی اکبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، شب گذشته در سلسله جلسات هفتگی تفسیر نهج البلاغه که در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد، گفت: دهه پایانی ماه شعبان از نظر معنوی و سلوکی زمانی ممتاز برای استقبال از ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: قرائت مناجات شعبانه در این ماه بسیار توصیه شده زیرا در این دعا از خداوند درخواست می‌شود تا عفو حضرت حق نصیب انسان شود؛ انسان زمانی که در قالب مناجات و دعا در محضر خداوند حاضر می‌شود نیاز به پیش نیاز دارد و آن پیش نیاز این است که انسان با زبان و کلام ولی کامل الهی با پرودگار مناجات کند و این اوج سخن گفتن با معبود است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری ماه رمضان را به چشمه‌ای زلال و گوارا برای انسان‌های عطشان تشبیه کرد و اظهار داشت: انسان برای ورود به ماه رمضان باید عطش معنوی داشته باشد از این رو برنامه ریزی برای ورود به این ماه مبارک و مستفیض شدن از برکات آن امری لازم و ضروری است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ادامه داد: چشم امید انسان مومن برای ورود به ماه مبارک رمضان تنها به فضل خداوند است و این برنامه ریزی‌ها و مقدمات را به عنوان یک وظیفه انجام می‌دهد و می‌داند که تنها لطف و عنایت خداوند قابل اعتماد است تا بتواند به سر منزل مقصود دست یابد.

وی در بخش دیگر با اشاره به فراز پایانی دعای 42 که صلوات است، گفت: صلوات در این فراز به اوج خودش که همان صلوات مع النبی است، می‌رسد. حضرت در این فراز از خداوند به خاطر واسطه شدن پیامبراکرم(ص) برای دریافت و انتقال قرآن کریم شکر می‌کنند و این شکرگزاری ادب ورزی به ساحت مقدس نبی اکرم(ص) است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری اوج ادب ورزی به ساحت مقدس پیامبراکرم(ص) را صلوات بیان کرد و گفت: صلوات تمنای از حضرت حق است تا همه مراتبی که خداوند به آن حضرت داده مجدد به ایشان عطا کند و این نوعی ادب در محضر پیامبر است. شکر نعمت زمانی به اوج می‌رسد که از واسطه آن نعمت سپاسگزاری شود، پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) واسط الهی برای رساندن نعمت قرآن کریم به مردم هستند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به اینکه نزدیک‌ترین فرد به قرب الهی پیامبراکرم(ص) است، عنوان کرد: انسان در صلوات عالی‌ترین رتبه‌ها را که مقام قرب است برای پیامبراکرم(ص) از خداوند متعال مسالت می‌کند و این دعا در قالب نوری پیچیده شده و به حضرت عطا می‌شود و پیامبر اکرم(ص) در قله قرب الهی از انسان صلوات دهنده یاد کرده و در حق او دعا می‌کند از این رو صلوات، دعای مستجاب شده است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات