۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۵۶۴۰۴۹

رییس فراکسیون فتح عراق به ادامه روابط با ایران در صورت پیروزی در انتخابات تاکید کرد

هادی العامری رهبر ائتلاف انتخاباتی فتح تأکید کرد در صورتی که نخست وزیر عراق شود، به صورت همزمان روابط بغداد را با تهران و واشنگتن حفظ خواهد کرد.
هادی العامری دبیرکل سازمان بدر عراق

به گزارش خبرگزاری رسا،«هادی العامری» رهبر ائتلاف «فتح» عراق که یکی از گزینه های نخست وزیری عراق در انتخابات پارلمانی پیش رو نیز به شمار می رود، تأکید کرد که در صورت پیروزی اش در انتخابات به صورت همزمان روابط بغداد را با تهران و واشنگتن حفظ خواهد کرد.

وی تأکید کرده که علاقمند است تا روابط متعادلی را با کشورهای جهان داشته باشد و سیاستی مانند سیاست خارجه ترکیه و عمان را پیگیری کند که با همه کشورهای جهان روابط متعادلی داشته باشد از جمله ایران و آمریکا.

العامری در ادامه افزود که ترکیه و عمان روابط مستحکمی با آمریکا و ایران در آن واحد دارند پس چرا از بغداد می خواهیم که بین ایران و آمریکا یکی را انتخاب کند؟ ما این مسأله را نخواهیم پذیرفت.

ائتلاف فتح فهرستی از کاندیداهای انتخابات پارلمانی عراق مورد حمایت جریان بدر به ریاست العامری، عصائب اهل حق به ریاست قیس خزعلی، تجمع عدالت و وحدت به ریاست عامر الفایز و تجمع عراق آینده به ریاست ابراهیم بحر العلوم و جریان وفاء و التغییر به ریاست اسکندر وتوت و گروهی از جریان های وابسته به حشد شعبی را در خود جای داده است./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

منبع: مهر

ارسال نظرات