۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۵۶۴۸۶۹
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

توان دفاعی، خط قرمز جمهوری اسلامی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری در گذشته نیز فرمودند توان نظامی و موشکی کشورمان به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست، گفت: آمریکا و اروپا باید بدانند که توان دفاعی ما خط قرمز جمهوری اسلامی است.
امام جمعه قائمشهر

حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: این خروج تجربه ای برای کسانی بود که به دنبال اعتماد به آمریکا بودند.

وی با بیان این که امروز دیگر جای ملامت کردن و بگو مگو کردن نیست، افزود: بیانات روشنگرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص واقعاً بیّنات و حجت است.

حجت الاسلام والمسلمین معملی با اشاره به این که این سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی همان تکلیفی که حضرت ولیعصر(ع) در زمان ظهور برای ما مشخص می کنند، گفت: خوشبختانه امروز به فضل الهی نایب به حق ایشان رهنمودهای لازم را به موقع ادا می کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند مسأله هسته ای تنها بهانه ای بیش از سوی آمریکایی ها نبود، افزود: اگر ما در مسأله هسته ای کوتاه می آمدیم فردا بهانه دیگر پیش می شد.

وی با اشاره به این که ما از بیست درصد غنی سازی هسته ای کوتاه آمدیم و پایین سه و نیم درصد رسیدیم و همه هم می دانند با این میزان غنی سازی هیچ گاه نمی توان به سلاح اتمی دست یافت، گفت: ما در دانش هسته ای کوتاه آمدیم و تنها به صنایع هسته ای اکتفا خواستیم کردیم اما آمریکایی ها همین سطح را هم تحمل نکردند و بهانه می آورند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که خصومت آمریکا با ملت ایران دیرینه است، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها از نخستین روز پیروزی انقلاب اسلامی از هر راهی برای ضربه زدن به این انقلاب و نظام دینی استفاده کردند اما شکست خوردند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دشمنی آمریکایی با ملت ایران مستمر و عمیق است و نباید در این خصوص احساسی تصمیم گرفت، تصریح کرد: این که مقام معظم رهبری فرمودند احساساتی برخورد نکنیم یعنی لحظه ای نباشد، بدانیم که دشمن داریم و مستمراً دشمن در صدد آسیب زدن به ملت ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که برای مقابله با توطئه دشمن همواره با آماده و هوشیار باشیم، خاطرنشان کرد: دشمن حتی لحظه ای از دشمنی با ملت ایران غافل نبوده پس ما نیز باید برای هر طراحی و برنامه ریزی دشمن آمادگی لازم را داشته باشیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دشمنی آمریکایی با ملت ایران براندازانه است، گفت: آمریکایی ها در چهار دهه اخیر ثابت کردند که هیچ گاه برای ضربه زدن به این ملت و نظام کوتاهی نکردند و هر چه در توان داشتند برای تضعیف و نابودی انقلاب تلاش کردند.

وی با بیان این که آمریکایی ها به ظاهر نشان می دهند که دوست ملت ایران هستند که به هیچ عنوان صحت ندارد، افزود: این کشور مستکبر در دهه های اخیر تحریم های ظالمانه ای را علیه این ملت و کشور تصویب کردند که به طور مستقیم بر زندگی مردم تأثیر گذاشته است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که این که در حال حاضر سه کشور اروپایی به ظاهر خود را پایبند به برجام می دانند، گفت: مقام معظم رهبری به صراحت نیز فرمودند به این کشورها نیز اعتمادی نیست و باید از آن ها تضمین های مناسب گرفته شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که این کشورهای اروپایی همانند آمریکایی ها بر توان موشکی ایران دست گذاشته اند، خاطرنشان کرد: غربی ها به دنبال خلع سلاح کامل ایران اسلامی و تسلط بر کشورمان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که ترس و واهمه دشمن از ایران اسلامی به دلیل قدرت نظامی و توان دفاعی است، تصریح کرد: اگر این توان دفاعی را نداشتیم آمریکا و اروپا همانند دیگر کشورها با ما رفتار می کردند.

وی با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری در گذشته نیز فرمودند توان نظامی و موشکی کشورمان به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست، خاطرنشان کرد: آمریکا و اروپا باید بدانند که توان دفاعی ما خط قرمز جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید براین که باید هر چه می توانیم توان دفاعی و نظامی خود را تقویت کنیم، افزود: افزایش قدرت نظامی ما موجب عقب نشینی دشمنان از مواضع نادرستشان خواهد شد./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات